• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Buikgriep… zwanger?

Niessie27

New member
Ongeveer 2,5 week geleden had ik hevige buikgriep (alleen diarree). Dit duurde van zondagmiddag tot maandagavond ergens. Daarin heb ik 2 keer een pil geslikt. Dinsdag heb ik onbeschermde seks gehad (bewust overigens). Nu word ik vanmorgen wakker met licht bloedverlies en lichte onderrug pijn. Het kan overigens ook gewoon een doorbraakbloeding zijn want slik vaak langer de pil door. Maar opeens dacht ik aan die buikgriep en dat de pil natuurlijk minder kan werken. Kan ik zwanger zijn of is de kans heel klein? Overigens gewoon welkom en denk dat het een doorbraakbloeding is maar toch even nieuwsgierig.

Bij hoeveel vrouwen gebeurd zwanger worden door de pil heen eigenlijk?
 
Er is een kans maar het hangt ook af wanneer in de kunstmatige cyclus de pil mogelijk verminderd werkte. Zie hiervoor de bijsluiter. Je kan testen zodra je geplande onttrekkingsbloeding uitblijft. Wat het percentage is dat door de pil heen zwanger wordt, weet ik niet maar bij verkeerd gebruik zal de kans op zwangerschap wel significant hoger zijn dan bij correct pilgebruik.
 
Ja dan zou het zomaar stom toevallig raak kunnen zijn. Maar ook als je aan de pil bent, kan je gewoon een zwangerschapstest gebruiken. 19 dagen na de mogelijk onbeschermde seks.
 
Ja dan zou het zomaar stom toevallig raak kunnen zijn. Maar ook als je aan de pil bent, kan je gewoon een zwangerschapstest gebruiken. 19 dagen na de mogelijk onbeschermde seks.
Ik ben gisteravond gestopt met de pil. We zullen snel genoeg weten of het een doorbraakbloeding was en ik ongesteld wordt of dat ik toch mogelijk zwanger ben.
 
Terug
Bovenaan