Buikgriep of iets verkeerds gegeten 25w zwanger én zwangerschapssuiker

<p>Hoi allemaal</p><p>Gisteravond en vanmorgen enkele keren overgegeven en diarree gehad. Mijn vriend en mijn ouders hetzelfde (Wij zijn zondag daar gaan eten) </p><p>Dus of iets verkeerds gegeten of gewoon een buikgriep. Ons dochtertje heeft nergens last van. Zij kon gelukkig nu een extra dagje naar de opvang en wij blijven thuis.</p><p>Nu heb ik ook zwangerschapssuiker (met dieet) en mijn waardes waren gisteravond en vanmorgen toch wel aan de hoge kant (dat is normaal bij een buikgriep. Mijn moeder had ze gisteren extreem hoog, zij heeft de type 2 diabetes) ..</p><p>Maar ik heb dus ook al van gistermiddag niks gegeten. Ook nog steeds geen behoefte aan. Hebben jullie nog tips? Heb wel de verloskundige ook al een berichtje gestuurd dus daar zal ik vast ook nog wat van horen. </p><p>Wie weet is het herkenbaar voor iemand en ben benieuwd naar jullie ervaringen/oplossingen..</p>
 
Functioneel eten, of terwijl toch een broodje en wat drinken, niet omdat je wil maad omdat het moet.Belangrijk je suikers wel op peil te houden en je mini to be heeft ook der voedingstoffen nodig. 
 
Probeer zoveel mogelijk voeding te eten dat geen snelle suikers bevat. Je kan dus veel groenten eten, onbewerkt vlees, vis en gevogelte, omeletje, noten etc. Daarmee dalen je glucosewaarden weer. Is het weer op enigszins normaal niveau, kan je eventueel weer wat volkoren producten e.d. toevoegen. Drink veel water. Ziek zijn gooit inderdaad je glucosewaarden overhoop. Ik denk trouwens dat het buikgriep is. Als je iets verkeerd eet, word je snel ziek (binnen een paar uur) Bij buikgriep is de incubatietijd langer en zijn vooral je darmen nog dagen van streek. Als je zwangerschapsdiabetes hebt, dan heb je neem ik aan ook contact met een diabetesverpleegkundige. Je kan hem/haar het beste contacten over hoe te handelen. Dit gaat (ver) buiten de expertise van de verloskundige.  
 
Ahh nee heb geen contact met een diabetes verpleegkundige. Bij de vorige zwangerschap wel al gelijk maar schijnbaar nu een ander beleid ofzo.. 
Ik moet de suikers tot nu toe gewoon bespreken met de verloskundige. En zo lang dat goed blijft, komt er anders niemand bij kijken.  
Maar eten gaat echt heel moeizaam vandaag.. Heb over de hele dag 4 crackers, 3 slokken bouillon en 4 hapjes appelmoes gehad. 
Suiker gaat gelukkig niet te ver naar beneden maar ben toch wel redelijk slapjes. Zometeen nog wat crackertjes proberen anders. 
Verloskundige gaf wel aan dat de baby nog van mijn reserves snoept dus daar hoefde ik me geen zorgen om te maken gelukkig. 
 
 
Terug
Bovenaan