Buikgriep of zwangerschapsmisselijkheid

Hallo allemaal,

Al sinds zondag ben ik kots misselijk, bij vlagen is het erger of minder. Erger met name nadat ik gegeten heb. Ik heb wisselend wat verhoging en op een beetje yoghurt, brood en wat water krijg ik er niks in. Ik hoef niet over te geven, maar heb wel continu het gevoel dat mn eten en drinken omhoog komt achter in mn keel.

Mn buik/darmen doet zeer, echt zo’n buikgriep gevoel, maar omdat het nu al zo’n tijd aanhoudt en het eigenlijk niet veel beter wordt twijfel ik of het buikgriep is en niet zwangerschapsmisselijkheid. Omdat ik de kleine verder wel gewoon voel bewegen en ik geen koorts heb wil ik het noodnummer van de verloskundige nu niet bellen, pas morgen als ik me nog zo voel.

Toch vraag ik me af zijn er zwangere dames die dit herkennen? Hadden jullie buikgriep of toch zwangerschapsmisselijkheid, hoe snel merkten jullie verbetering? Ik ben nu 28 weken zwanger en de zwangerschapsmisselijkheid van de eerste weken heb ik al lang niet meer gehad.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Het enige wat ik je kan vertellen is dat dooor je lage weerstand van de zwangerschap je sneller maar vooral heul veel langer klachten hebt dan wanneer je niet zwanger bent. Ik ben verkouden geweest met keelontsteking en dat heeft 5 weken geduurd in hele erge vorm.
Het kan dus zijn dat alle energie naar je baby’tje gaat en jouw herstel heel langzaam. Slik je ook extra ijzer tabletten en of vitamines? Dit kan je helpen wat meer weerstand te krijgen.
 
Buikgriep kan gerust ook langer duren hoor. Ik ben een keer een maand of 3 ziek geweest van een buikgriep. Wel was de koorts na 2 weken weg, maar ik hield lang diarree en maagproblemen die heel langzaam beter werden. Dokter keek me aan van "ja, en?". 
Maar als je er sterretjes bij gaat zien en pijn in de bovenbuik hebt, vocht vasthouden...  Dan is het verstandig de verloskundige te vragen je bloeddruk te meten.
 
Terug
Bovenaan