buikgriep/ rotavirus

Hoi,
Mijn kleine ventje is nu al 4 dagen ziek. Overgeven, diaree en hoge koorts. Ben gister naar de huisartsenpost gegaan en daar zeiden ze dat ie wellicht het rotavirus te pakken heeft. Er is niks aan te doen. Hij moet veel drinken (ORS) om niet uit te drogen.
Hij heeft al 2 dagen amper wat gegeten.En alles  wat hij at kwam er meteen weer van  voren en van achter uit.  En hij is zoooo zielig.
Normaal kan hij geen seconde stil liggen en nu ligt hij al twee dagen voor pampus op de bank.
We hebben nu ook 4 slechte nachten achter de rug dus de wallen zijn weer terug...hoera!

Ik hoop dat ie snel beter is. Het doet echt pijn om hem zo te zien.

Heeft een van jullie kindjes dit ook gehad? En zo ja, hoe lang duurde het ongeveer?

ps...fijn detail...net nu is de wasmachine kapot...lekker zal je net zien!

Onze kleine man heeft de rotavirus gehad toen hij vier maanden was. Inderdaad er is niets tegen te doen. Normaal staat er een dag of drie /vier voor, maar ook bij hem deed het ruim een week. ik heb toen orisel- junior gekocht. Dit zorgde voor extra vocht. Als je het niet vertrouwd net als ons toen, gewoon weer bellen en langs gaan. Daar zitten ze voor. Wij hebben toen de keus gekregen om hem op te laten nemen en een infuus aan te laten brengen(hij dronk al twee dagen praktisch niets meer en de koorts bleef erg hoog aanwezig) Ik heb gekozen om hem thuis te houden en hem elk half uur tot een uur 30 cc voeding te geven. Dit lukte nauwelijks, maar hij kreeg kleine beetjes binnen. Nou om een heel lang verhaal kort te maken. Dit heeft meer dan een week gespeeld. Vermoeiend, zeker.

Ik wens jullie veel succes, maar nogmaals, als je het niet vertrouwd, terug naar de dokter.

Daphne

Terug
Bovenaan