Buikgriep + Zwangerschapsmisselijkheid

Hoi allemaal,

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of ik nou om tips vraag of dat ik het gewoon even van me af wil schrijven, haha. Maargoed, daar komt ie:

Ik ben heel blij dat ik na een vmk in november nu zo'n 7/8 weken zwanger ben. Met die blijheid kwam ook de misselijkheid (die ik bij de zwangerschap van m'n dochter ook had) helaas snel tevoorschijn. Diezelfde fantastische dochter heeft nu vorige week vanaf de opvang een fix buikgriepje mee naar huis genomen, die mijn man en mij ook flink gevloerd heeft sinds een dag of 5.

Mijn man knapt nu zienderogen op, ik echter nog niet (gisteravond kwam alles er nog uit). En nu kan ik het verschil niet meer vinden tussen de buikgriep en de zwangerschap.. Want ben door die griep ook vrij slap natuurlijk. Pfft ingewikkeld. Ik wil graag goed op mezelf passen, waar ik van nature niet zo goed in ben, zeker ivm de vmk die ik gehad heb. Maarja, als dit nu vooral zwangerschapsgerelateerd is, kan ik net zo goed weer wat gaan werken want dan blijft het immers nog wel even.

Oke, beetje spanning, maar vooral irritatie en ongeduld dus. Oh, en misselijkheid. Mochten jullie nog gouden tips hebben of een soortgelijke ervaring hebben, ik hoor ze graag!

Dan ga ik nu maar weer braaf even liggen. :)
 
Allereerst gefeliciteerd! Doe vooral rustig aan zou ik zeggen. Sowieso als je ziek bent, maar helemaal als je ook nog zwanger bent. Uit eigen ervaring (ook net zwanger toen) en uit verhalen van anderen kan ik zeggen dat een buikgriep er flink in kan hakken dit seizoen. Vijf dagen ziek zijn is nog niet gek lang, dus laat je niet opjagen en ziek goed uit! Hopelijk voel je je dan ondanks de zwangerschapsmisselijkheid wel wat sterker worden.
 
Je hebt ook gelijk, 5 dagen is nog niet zo lang. Maar het voelt wel als heeeeel lang... Thanks voor je advies! Hopelijk voelt alles gauw weer wat rustiger in mn lijf.
 
Je maag kan ook langer geirriteerd blijven, en je weerstand is lager dus het duurt ook langer voor je virusjes verslagen hebt. Ook als het "alleen maar" de zwangerschap is, hoef je niet overhaast weer aan het werk te gaan als je het gevoel hebt dat het niet gaat. 
Het is wat he? Ik ben inmiddels 30 weken zwanger van nr 2. En ik ben echt wel vaker ziek dan bij nr 1. Ook een buikgriepje midden in de misselijke periode. Bah! En al 4 flinke verkoudheden verder. Lang leve de opvang en een dreumes! Je weerstand is echt lager tijdens een zwangerschap. 
Ziek goed uit!
 
Nou echt he! Die opvang is echt funest voor de weerstand van het hele gezin, haha. Dankje! Het is toch fijn om even dit soort verhalen te kunnen delen met mensen die het herkennen.
Jullie hebben gelijk met het uitzieken. Maar had alweer toegezegd morgen weer voor de (halve) klas te staan.. Niet slim van mij I know, ik zei al dat ik slecht ben in ziek zijn en goed op mezelf passen..
Nu heb ik gelukkig een streng toeziende man en de afspraak gemaakt dat ik, mocht morgen ook maar een beetje teveel energie kosten, ik me eerst weer ziek meld en ook gelijk. Werk in het Speciaal onderwijs dus half werken is er eigenlijk niet bij. Tijd om weer te leren echt voor mezelf te kiezen dus. Dus blijf mij vooral streng toespreken, haha.

Liefs Joanne
 
Terug
Bovenaan