Buikgriep

Onze kleine man van 9 maanden heeft buikgriep. Twee nachten terug heeft hij moeten spugen, en sindsdien flink aan de diarree. Hij drinkt gelukkig zijn flessen weer beter, die maak ik wel kleiner zodat het niet te zwaar op te maag ligt. Hij krijgt het dus ook vaker.

Hij wil alleen nog altijd geen vast voedsel, ook al hoeft hij niet meer te spugen. Hij is tevens heel moe, en slaapt heel veel. Als hij wakker is is hij wel vrolijk maar wil voornamelijk op schoot. Spelen gebeurd nog niet echt. Ik heb ORS in huis gehaald, dit ga ik hem straks geven.

Plasluiers zijn minimaal, maar hij verliest natuurlijk veel vocht door de diarree.

Is er iets wat ik nog kan doen, behalve genoeg drinken en de ORS, om hem hier doorheen te helpen? Vind het zo sneu, normaal is hij zo actief en wil hij niet slapen en nu slaapt hij direct als hij z'n bed raakt. Ook qua eten, normaal kan hij geen genoeg krijgen van eten maar nu vrijwel niets.. Hoe krijg ik hem weet aan het eten, of is dit gewoon afwachten?

Huisarts heb ik gisteren gebeld, die zei dat ik niet veel meer kan doen dan laten uitzieken, ORS geven en zorgen dat hij wel blijft drinken en niet uitdroogt. Indien het over een dag/twee dagen nog zo is moet ik langs. Hoop natuurlijk dat dat niet nodig is.

Hij is nog zo jong, als hij ouder was had ik me er iets minder druk om gemaakt.

Ik denk dat een baby van 9 maanden, nog niet zo heel erg gewend is aan vast voedsel. Dus dat een terugval in het eten van de vaste voeding dan ook nog niet zo heel veel kwaad kan. In de melk zit ook nog veel van wat hij nodig heeft.

In mijn ervaring knapt een baby snel op van ORS, dat helpt ook de darmen de voedingsstoffen weer beter op te nemen.

Yoghurt is een probiotica, misschien zou je dat nog kunnen proberen. Maar kijk eerst even wat de ORS doet.

Terug
Bovenaan