buikgriep

Hallo meiden,

ik zit met een groot probleem. Mijn dochtertje van 5 maanden heeft een fikse buikgriep. Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee moet. Woensdag begon het allemaal en vandaag is het nog niet over. Ik ben al 2x met haar naar de huisarts geweest en gister avond zijn we maar naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek ze voor 10% uitgedroogt te zijn. We zijn naar huis gestuurd met het advies haar ORS te geven, maar nou wil ze dat niet meer drinken (we waren er al mee begonnen, maar moesten stoppen van de huisarts).
Het is echte stress. Ze is zo slap als een vaatdoek en ze plast ook niet meer. Heeft flinke diarree broeken en spuugt alles onder. Ik weet het echt niet meer. Hebben jullie een idee hoe ze die ORS wel wil nemen?

bvd Mausje
 
Nee, ik heb geen tips hoe ORS te geven.
Als ze overigens haar flessen wel lekker vindt, is iets beter dan niets!!
Overigens zou ik vandaag nog contact met de huisarts zoeken, heeft ze al zetpilletjes gehad die het spugen tegengaan??( domperidom)
5/2 voor 10 % uitgedrrogd. Het is nu 7/2 Er moet nu toch echt verbetering in gekomen zijn! Niet plassen is alarmbel!! Of je gevoel volgen en als je het niet vertrouwd, naar het ziekenhuis gaan, maar objectief verschijnselen in de gaten houden en hierop actie ondernemen lijkt me niet verkeerd!!; slap als vaatdoek, niet meer plassen, nog steeds diarrhee , en ook nog spugen, is allemaal reden om snel actie te ondernemen. Tenslotte begon ze al wat uit te drogen, soms kan het best hard gaan als er geen verandering in de situatie komt !!Reageert ze nog allert??
Tjonge , succes met de zieke!! Denk aan jullie, indien je koemende week gelegenheid vindt, schrijf je dan terug hoe het met jullie meisje gaat??
Hey, succes hoor!!
 
Hi Maus, zo zelf niet blijven aanklooien en de huisarts bellen dat het niet opschiet zo, desnoods naar EHBO, als ze zo slap is als een vaatdoek en niet meer plast ga op je gevoel af en trek aan de bel. Het is moeilijk om ORS er in te krijgen want het is supersmerig en hoe slapper ze wordt hoe moeilijker het drinken voor haar wordt. Succes!!
 
Terug
Bovenaan