buikgriep

hallo

mijn zoontje van 11 mnd heeft al 4 dagen buikgriep, dwz 5 doorgelekte luiers op een dag erg stinken en weinig willen eten of drinken, we proberen er zoveel mogelijk water en of melk in te krijgen. brood en groetenhap kotst hij uit. hoe lang gaat dit nog duren??? en is het normaal dat zo'n jochie zo'n opgeblazen strakke buik heeft??? er zitten ook rode gesprongen adertjes op??? hij slaapt veel en overdag is hij redelijk blij en bezig.

wie kan mij goede raad geven

een bezorgde moeder
 
 


Hoi,
Wat vervelend zeg! Onze zoon had het een week geleden ook. Het was zo'n zielig hoopje... Bij hem was het met 4/5 dagen weer iets beter en waren de poep-luiers ook minder waterig.

Omdat je zoontje niet veel eet en drinkt zou ik morgen meteen ORS kopen bij de drogist of apotheek. Dit is een zout&suiker oplossing wat uitdroging voorkomt. Als ik je bericht zo lees, dan moet je daar goed opletten. Heeft hij nog wel voldoende plasluiers?
Dat van die opgeblazen buik; geen idee. Banaan heeft een stoppende werking. Misschien houdt hij een klein beetje binnen? Ook fijn geraspte appel met een beetje kaneel heeft een stoppende werking (kleine stukjes appel of appeldiksap hebben juist weer een laxerende werking.. verwarrend he).
Heb je al contact opgenomen met je huisarts voor je zieke zoontje? Ik zou morgen in ieder geval wél even bellen om je bezorgdheid te uiten en de vragen die je hier hebt gesteld, ook daar te stellen.
Veel sterkte!

Groetjes Marieke
 
hoi,

gaat het al wat beter met je ventje? Die van mij had vorrige week ook de buikgriep te pakken . Hij is nu 5 maanden en is er helaas mee in het ziekenhuis beland vanwege uitdrogings verschijnselen. Je moet inderdaar die ORS halen en na elke poep luier er een flesje van laten drinken . verder kreeg ik als tip mee geraspteappel met een beschuitje is ook goed voor de diaree en houdt hem goed in de gaten. die van mij was na twee dagen weer thuis , maar hij eet nog steeds niet optimaal of twel hij drinkt heel slecht zijn flesjes leeg en we zijn al twee weken onderweg . Dus het kan nog wel even duren helaas.
Ik wens je veeel sterkte en laat even weten hoe het gaat met hem.

greetz cindy mamma van charley
 
hai

nou mannetje heeft het nu al een week en het cb zegt ors dus dt doen we nu. het is zo erg dat ik om half 8 een fles geef en dan om kwart voor 8 al een reespoepluier heb, zelfde met fruithap. ik wacht tot vrijdag en dan ga ik naar de dokter, ik probeer dat ors. maar ik hou hem in de smiezen. het schijnt te heersen maar het is niet leuk.

bezorgde mams
 
Terug
Bovenaan