Buikgriep

Onze dochter van bijna 7 maanden heeft last van buikgriep. Nu wil ze vanaf vanmiddag niet meer eten en ook bijna niet drinken. Ze drinkt normaal ook al niks anders dan haar flesje met opvolgmelk (  de rest wil ze niet drinken). Nu heb ik er net met moeite wat water met een lepeltje naar binnen kunnen krijgen. We zijn zo bang dat ze uitdroogd. Wil heeft er een tip voor ons.
Alvast bedankt.
 
Hallo,

Ik zou toch even de huisartsenpost bellen.

Wij hebben dit ook gehad dat onze zoon van 16 maanden niet meer wilde eten en drinken.
Wij zijn toen naar de huisarts geweest en wij werden meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar is onze zoon toen opgenomen voor ruim een week.

Dus mijn tip is ga of bel naar de huisarts voor dat het ook opname wordt.
en je kindje is nog maar zo jong.

Met vriendelijke groet,
Mammajesse van het forum najaar 2004
 
Hoi,
Ik zou in ieder geval ORS in huis halen. Dat is een oplossing met hydratatie zouten en glucose om uitdroging te voorkomen. Verkrijgbaar bij drogist en apotheek.
Banaan en fijn geraspte appel met een klein beetje kaneel hebben een stoppende werking. Appeldiksap en gewone appel en kiwi  hebben juist weer een laxerende werking.
Sterkte!
Groetjes Marieke
 
Hoi hoi,

Mijn zoontjes hebben dit ook allebei gehad de oudste vorige week en de jongste9mnd deze week, hij wilde ook niet drinken nog steeds een beetje moeilijk ook.
Ik maak daarom van de melk elke keer een dikke pap dit gaat makkelijker naar binnen als melk of water. En bevat toch veel vocht doordat het grotendeels melk is..
Hou het wel goed in de gaten want niet eten is niet zo erg maar drinken des te meer ik zou ook even langs de huisartsenpost gaan als ze koorts heeft, mijn zoontje zit aan de antibiotica nu, omdat het op deze leeftijd extra belangrijk is dat ze snel van de koorts af zijn..

Succes Mary jane
 
Terug
Bovenaan