buikgriep....

Hi meiden,

Gisterenmiddag dacht ik dat het feest ging beginnen...
Ik had krampen in mijn buik en voelde me helemaal niet lekker!!
Dus ben een paar uurtjes op bed gaan liggen in de hoop dat ik me daarna wat beter zou voelen...
Niet dus...
Ik kreeg me toch diarree...
Ik loop nog steeds leeg.... Bah bah...
Voor mijn gevoel loopt alles wat ik eet of drink er net zo hard weer uit.
Ik drink giga veel water, eet crackers... drink een kopje bouillon en eet een stukje fruit...
Voor de rest durf ik niet zo veel te eten.

Maak me ook een beetje zorgen om de baby, maar die voel ik zo af en toe nog draaien of een schopje geven... dat stelt me dan wel weer gerust.
Twijfel wel of niet ff de huisartsenpost zal bellen.. Dit moet zo natuurlijk niet al te lang gaan duren...

Moest ff klagen meiden...

Hopelijk voel ik me snel weer een beetje beter

Grtjs
mama Peet (38 wkn vandaag!)

HOi Peet,

Ik hoop dat je dit nog net op tijd leest of dat je het in huis hebt, want eigenlijk zou je ven moeten proberen ORS in huis te halen. Dit is tegen uitdroging. Het smaakt heel vies, maar het zorgt in ieder geval dat je genoeg vocht binnen houdt.
Ik had het vorige week zaterdag en heb dat toen ook genomen. Verder is het niet erg voor de baby, die pakt wel wat hij nodig heeft!
Sterkte meid, ik weet hoe vervelend het is!

Liefs, Kaskes

Hoi! Door veel reizen helaas ook veel ervaring met (reizigers)diarree:

Mocht je geen ORS in huis hebben, je kunt het ook zelf maken: ongeveer 40 gram
suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) oplossen in
1 liter drink-water (gekookt of mineraalwater). Nog steeds niet
lekker, maar werkt wel. Je kunt ook een beetje vanillesuiker toevoegen
of citroensap voor de smaak. Op het internet zijn diverse recepten te
vinden, deze had ik altijd bij me als ik op reis was en de ORS-zakjes
op waren. Suiker en zout kun je nl. in vrijwel alle landen/steden
vinden ;-)

Probeer de diarree niette
stoppen met immodium of zo (daar wordt nu fijn reclame voor
gemaakt op tv..), daar gaat de oorzaak niet van weg en het zorgt er alleen voor dat de diarree kunstmatig gestopt/verstopt wordt. De bacterie moet eruit
(neem contact op met je huisarts als het te lang duurt!!) en
ondertussen moet je met ORS zorgen dat je niet uitdroogt. Volgens mij heeft de baby ook in eerste instantie nergens last van, maar het is natuurlijk niet goed om dagenlang aan de dunne te zijn.

Veel beterschap! groetjes, Rudy

hoi,

wat vervelend van de diaree, maar ik heb begrepen dat je lichaam ook grote schoonmaak kan houden vlak voor de bevalling. alle oude afvalstoffen eruit en dan hup aan de bevalling. Ik geloof niet dat het bij iedereen zo gaat, maar het kan dus een voorbode op je bevalling zijn, of je hebt indd een buikgriep te pakken.

hoe dan ook sterkte ermee en genoeg blijven drinken he

'xx bambi

Hoe is het nu? Toch geen bevalling op gang gekomen door de diarree hè? Daar waarschuwden ze mij voor.
Handig dat Rudy een recept had voor die ORS, maar het blijft vies smaken!
Het is echt lauwe, laffe, zoet/zoute troep, YEK!

Ik hoop dat je bent opgeknapt. Liefs, Kaskes

Hoi meiden

Hier nog geen baby hoor...
De buikgriep is nu draaglijk... Het blijft nog wel niet echt de beste ontlasting en het is meer dan anders, maar het is draaglijk.
Bedankt voor het ORS recept...
Had wel ORS in huis, maar voor kids...
Ik heb giga veel gedronken... Gegeten minder, dat kwam er toch weer rechtstreeks uit...

Ik hoop dat het nu wat rustiger blijft en dat ik me weer wat beter ga voelen... Want zo brak de bevalling in gaan, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn...

nogmaals bedankt voor jullie reacties en tot gauw
liefs
mama peet

Hier een soortgelijk verhaal.
Ik heb sinds vorige week al last van diarree. Niet waterdun en gelukkig niet non stop, maar toch wel een keer of 5-6 per dag.
Het maakt niet uit wat ik eet of drink, het patroon verandert niet.
Nu ben ik ik daarbij ook nog flink misselijk geworden.
Bij onze oudste kreeg ik dit ook op het laatste, maar toen had ik met name last van overgeven. Dat vond ik persoonlijk nog vervelender.
Het is lastig, maar er is wel mee te leven.
Ik ben ook niet meteen bang voor uitdroging, al let ik er wel op dat ik extra drink.
Kennelijk nog even "grote schoonmaak" voordat het echte werk gaat beginnen.
(dus niet alleen in huis, maar ook in het lijf!!)
Wederom succes allemaal, ben zo benieuwd naar de volgende bevallingsverhalen!

Groetjes Vis79

Ik krijg, nu een ruime week na mijn diarree-aanval door de antibiotica(?), ook weer last van dunnere ontlasting. Zal het door de warmte komen ook?
Ik heb er verder geen last van en hoef ook nog geen ORS, maar merk wel dat het veel rommelt daarbinnen.

Ik hoop dat het bij jullie snel opknapt! En o ja, veel drinken is volgens mijn vk ook goed tegen het vasthouden van vocht, dus kom maar op met dat flesje water!

Liefs, Kaskes

Terug
Bovenaan