Buikje loopt voor...

Vanochtend weer een extra groei echo gehad, 4 weken geleden ook omdat mijn BMI aan de hoge kant ws.
Maar bij de eerste echo was er niks aan het handje, bleek zelfs iets kleiner te zijn als bij onze eerste...
Nu ging ik vandaag weer met volle moed, maar blijkt dat de buik in een keer MEGA gegroeid is.
Ik zit nu op 35 weken zwangerschap, en de benen en hoofdje is wel gemiddeld alleen de buik zit al op 40 weken!!!!!

Kan dus inhouden dat ik de 40 weken waarschijnlijk) mits het zo door blijft groeien niet ga halen...
Volgende week vrijdag weer een extra echo en dan weten we meer...

Beetje een dubbel gevoel...

Hey Meid,

Kan ik me voorstellen!
Je hebt liever dat alles goed gaat, dan dat er ineens van alles anders is, en dus mogelijk niet goed...
Wat is de reden dat je die extra echo's krijgt? Is er een risico op een te groot kindje?

Liefs + dikke knuffel,

T

Ha,

Ja was echt even een domper en nog, maar ja je kunt er niet veel mee.
Het is moeder natuur zeggen ze.
De ene baby groeit zo en de andere weer anders.
Het risico is idd dat de baby te groot gaat worden dus thuis bevallen mag ik al niet meer.
En als het buikje door blijft groeien dan gaan ze niet wachten tot dat ze vanzelfwil komen maar gaan ze haar halen.
Denkend aan de 38ste week.
Lekkr hollands glorie zei de verloskundige...nou ik had de tranen in mijn ogen staan.
Vroeg ook of dat ik er iets tegen gedaan kon hebben maar dat is niet zo.
MIjn suikers zijn goed dus...
Mijn vriend is nogal nuchter, bij onze eerste zeiden ze ook dat het een 9 of 10 ponder zou worden en uiteindelijk bleek ze 3740 gram te zijn.
Maar toen zou ze nog een beetje in evenwicht zijn en was ik bijna 2 weken overtijd.

Wachten op volgende week vrijdag dan weten we weer meer, maar ik he al lichtelijk nesteldrang en ga maar uit van 38 weken alles wat ik dan meer heb is mooi meegenomen.
En eerlijk is eerlijk zit ook niet te wachten op dat het veel te laat zou komen als het idd door blijft groeien want dat zal voor mij niet fijn zijn maar voor de kleine ook niet..

BIj jouw wel alles goed?

Liefs

Ik heb volgende week een ectra groeiecho. 3 weken geleden bleek ook ons kindje groot te zijn, ruim 3 weken verder, maar wel alles in verhouding. Ik maak me er niet zo druk om. Karlijn was met een zwangerschap van 38 weken ook ruim 8 pond. Maar kan me voorstellen dat je je toch wat zorgen maakt als het buikje voorligt en derest "op schema"

Succes bij je echo vrijdag!

Hey meid,

kan me echt indenken dat je daar zogen over maakt!!! Maar gelukkig kan je vrijdag al weer terecht. en dan hoor je waarschijnlijk meer...

Hier alles ok. 6 juni krijg ik mijn groei-echo, dus ik ben benieuwd. Maak me nog steeds enorm veel zorgen over de effecten van die pillen die ik in het begin van mijn zwangerschap heb geslikt ivm die niet-bestaande miskraam. Maar heb binnenkort een gesprek met de gyneacoloog die het veroorzaakt heeft en hoop dat dat voor meer rust en duidelijkheid gaat zorgen.

Ook nu weer zit mijn kindje heel hoog en is mijn buik onderin helemaal leeg, weer een baarmoeder op een stokje :p Dat merk ik heel erg aan het feit dat ik kortademig ben. Ook ben ik steeds moe omdat ik slecht slaap. Dat kan ik me helemaal niet meer herinneren van mijn eerste zwangerschap. Al met al vind ik het nu een stuk zwaarder dan de eerste keer...

Liefs,

T

Terug
Bovenaan