Buikje, of niet

Ik loop natuurlijk 4 weken achter op jullie (ben in jan uitgerekend), maar ik krijg nog regelmatig te horen dat mensen nog niet gezien hadden dat ik zwanger was. En dat bij een 4e zwangerschap die nu toch ook op de helft is!
Met name natuurlijk mensen die ik wel eens spreek, maar niet zo vaak. Daar komt bij dat ik niet altijd in strakke kleding rondloop, maar ook nog best wel eens een lekker wijd, of zeg maar ruim vallend shirt draag. Toch verbaas ik me daarover, want je kunt het echt wel zien hoor!

Zijn er nog meer bij wie je heel lang niets gezien hebt, of waarbij je nog steeds niets ziet?

Ik heb ook wel eens iemand gezien, die kende ik toen niet, maar ik kwam als nieuw lid in een overlegorgaan. Ik dacht dat ze al zo'n 6 mnd zeker op weg was, bleek dat ze het net die keer ervoor gezegd had, en dus pas net op die 3 mnd zat. Ik was blij dat ik nog niets gezegd had, haha

Hai Liesje,

Nee, die vlieger gaat bij mij (helaas) niet op. Omdat ik zwanger ben geraakt via IUI wisten een hoop mensen in m'n nabije omgeving het dan ook al vroeg in de zwangerschap. Ik kreeg bij 7 weken al een buikje en daarna is ie alleen maar gaan groeien.

De reacties zijn wel heel wisselend hoor. Toen ik nog aan het werk was, waren er klanten die zeiden: "goh, je hebt ook nog een bescheiden buikje voor een tweeling". Ook waren er klanten die dachten dat ik al bijna moest bevallen. Er is dus geen pijl op te trekken met wat anderen denken te zien en of vinden van je buik.

Zondag ben ik 27 weken en ik groei nu wel heel erg hard hoor, ook omdat ik niet meer mag/kan werken en dus een heel stuk minder beweeg maar goed.....er zitten bij mij dan ook 2 baby's in de buik.

Goed dat je niets tegen die dame hebt gezegd, kan toch behoorlijk kwetsend zijn. Maak je verder geen zorgen om een kleine of grote buik, die buik komt vanzelf wel.

Liefs Lynn.

Bij mij zag je tot 22 weken bijna niets... Nu (ben vandaag 26 + 2) zie je wel wat hoor! Maar nog geen enorme buik, het is bescheiden, dat was bij mijn eerste ook zo (al vind ik zelf dat er meer te zien is dan de vorige keer... ) ach meid, je hoeft het niet mee te slepen... :)

Ik ken vrouwen waar je het amper bij zag toch het laatst. Maar ook waar het juist heel snel gaat. Hier al best een behoorlijke buik. Krijg vel vragen of het er echt geen twee zijn. De meeste denken dat ik nog een week of vier moet. Maar als ik foto's op sites zien van 36 weken dan kan ik nog wel veel meer buik krijgen. Vind mijzelf ook niet echt super groot. Het is zoals Lynn zegt geen peil op te trekken wat andere vinden. Soms maak je ineens een goeispurt.

Hey meid,

Klopt, er is geen pijl op te trekken. Ik ben 25 weken zwanger en krijg elke dag wel een keer te horen "jij hoeft niet meer zolang zo te zien", was bij mn 1e ook het geval. Ik wil ook nog niet denken aan hoe mn buik er tegen de 41 weken uitzag, ik viel (letterlijk) bijna om! Ben stiekem wel jaloers op dames met een klein buikje, maar dat is meer omdat ik zoveel klachten erbij heb (bekken) en de buik me zo beperkt... Ik zal m straks ook geen seconde missen als ons meisje geboren is, dat was de vorige keer ook niet.
Mn vriendin was ook heel smal met de zwangerschap, met 35 weken zag je een klein buikje, en toch beviel ze met 38 weken van een 8-ponder, dus t zegt niks over je kindje.

Groetjes

Nou idd wat de andere dames al zeggen iedereen kijkt er anders tegenaan. Tegen mij zeiden ze afgelopen weken telkens oh die buik van jou is wel nog maar klein, of wat is ie bescheiden.. Na iedere keer te horen werd ik er erg kriebelig van en zewi dit dan ook! Voor mezelf leek het alsof ik een mega buik heb. Maar let maar eens op van bovenaf lijkt de buik veel dikker als dat je van de zijkant in de spiegel kijkt.. haha

Nu de laatste week hoorik steeds vaker oh die buik van jou groeit goed zeg!
ach ja de vk zei bij de vorige controle al jaja als je zwanger bent ben je in een keer zo'n openbaar bezit, en zo voelt het vaak ook. Iedereen heeft wel een mening over je buik of ze willen hem aanraken!!

Trouwens vond mijn buik flink genoeg aan het einde van de andere 2 zwangerschappen maar kan niet zeggen dat ze mega waren.. Zal dus waarschijnlijk ook niet in me zitten..

Liefs

wees blij dat je niet zo dik bent :)! opt laatste ist echt niet meer zo fijn om zoveel mee te slepen! en het moet er ook allemaal weer van af! maar idd de één zegt dat je dik bent en de ander vind van niet! ik ben elke keer behoorlijk dik, een echte toeter! en mn moeder had dat juist nooit, daar vroeg iemand aan haar of ze een oppaskind had waar ze mee aan het wandelen was... nee zei ze, dit is mn dochter :)!

Het zegt idd niets en het ligt er ook aan wat voor een kleding je draagt. Zondag werd mij nog gezegd dat ik een bescheiden buikje heb en vandaag stond er eentje stom verbaast te kijken en vroeg of het een tweeling wordt. Zo zie je maar.
Ik heb ook wel het idee dat je buik 's avonds opgezetter is dan 's morgens. Denk 's ochtenfs weleens: hee, waar is mijn buik. Tot ik in de spiegel kijk....

Terug
Bovenaan