Buikje

Goedemorgen allemaal,<br />Ik ben inmiddels 19+ 3 zwanger van een baby boy. Ben zo gelukkig ermee ! Maar ben ook wel gauw bezorgd. Bijvoorbeeld over mijn buik, krijg veel opmerkingen zoals : nou je ziet nog niet echt wat hè ? Wat een klein buikje heb je … ik ga me daarom zorgen maken of hij wel goed groeit.<br />Hebben jullie daar ook last van ?<br />Hoor het graag.<br />
 
Ik had ook geen grote buik hoor. Pas met 25 weken begon het echt een behoorlijke ronding te krijgen. Ik ben zelf niet zo groot dus alles komt in proporties denk ik maar haha.
Ik kreeg ook veel van die opmerkingen inderdaad. Maar je krijgt gewoon controles van de verloskundige en die zien wel hoe het met de groei van je baby is. En als je je echt zorgen maakt gewoon een keer aankaarten bij de verloskundige. 
 
De grote van je buik zegt niets over de groei van je kindje. Met 20 weken was mijn buik ook nog niet zo rond. Daarna begon hij pas echt flink te groeien. Zolang alles goed gaat volgens de verloskundige moet je je geen zorgen maken. Ineens is iedereen een proficional en menen ze alles te weten over je zwangerschap. Ik kreeg bijvoorbeeld te horen van een vriendin toen ik bijna uitgeteld was, dat het absoluut niet goed was dat mijn buik nog zo hoog zat en het kindje dus niet aan het indalen was. Terwijl ze keurig aan het indalen was en al ‘vast’ zat in mijn bekken. Ga op je gevoel af en vertrouw op je verloskundige.
 
Lieve mama,
Probeer je eigen niet te druk te maken. Al hoewel ik je gevoel echt ken .
Allebei mijn zwangerschappen had ik een kleine buik.  Ook de VK vond  dit en ik kreeg bij mijn 1e allerlei extra onderzoeken  omdat ze dachten dat mijn kindje te klein zou zijn. Daardoor werd ik ook medisch  
Dit alles maakte me ook super onzeker.
Uiteindelijk toen mijn oudste geboren werd was die een nette 3200 gram.  Ik had hem dus goed verstopt. 
Dit was niet anders bij mijn 2e zwangerschap en ook hier kreeg ik voor de zekerheid een extra groei echo . Hier bleef het bij en hier kwam ook een nette 3045 gram uit .
Wat ik wil zeggen is dat de grote van je buik niet altijd wat wil zeggen.  Misschien draag jij je kindje ook wat meer naar binnen net als ik deed . En wie weet krijg jij dadelijk na de 20 weken nog een groeispurt van je buik. 
En uiteindelijk nu denk ik ook. Klein maar fijn . Mijn buik was ook weer vrij snel in shape.  Dus dat is natuurlijk ook weer een voordeel. 
Maar ik snap je gevoel heel goed hoor . Het liefst heb je dat iedereen ziet dat je zwanger bent  .
Fijne zwangerschap nog.??
 
Mijn buik ging ook pas na 20 weken een beetje groeien en na 30 weken ging het ineens heel hard. Ik was ook wel bezorgd of alles wel goed ging daar binnen. Was altijd blij dat de 4 weken om waren en ik weer een afspraak bij de vk had. Maar na een goede 20 weken echo en nadat ik hem dagelijks voelde ebte de bezorgdheid weg. 
Komt helemaal goed, het kindje in je buik is ook gewoon nog heel erg klein
 
Hier de andere kant van de medaille, mijn buik groeide zo hard dat ik al snel een ' te grote' buik had volgens de mensen om me heen. 
Ik heb toch echt een gezonde dochter gekregen en de 40 kilo ( ja echt!) die ik was aangekomen waren er na de bevalling al snel af ?
 
Ja hier ook de andere kant, continu de vraag weet je zeker dat het er 1 is ?
En dat terwijl ik maar 3 kilo aan was gekomen en mn kindje uiteindelijk maar 2880gr. woog dusja 
Geen zorgen en binnenkort de 20 weken echo voor je en dan gaan ze je kindje ook meten en kijken of het goed is! 
Succes!
 
Terug
Bovenaan