buikje

hoi meiden,

ik ben nu zo'n 18 weken zwanger maar je ziet nog niets aan mij. Ik heb nog geen buikje of niets. mijn broeken kan ik niet aan omdat mijn buik gespannen is maar voor de rest draag ik nog steeds mijn gewone kleding. Als ik tegen iemand zeg dat ik al 18 weken ver ben bekijken ze me raar.
Ik begin dit echt vervelend te vinden en nu begin ik mij ook nog zorgen te maken omdat de baby nog niet al te groot is ( zo'n 16 cm ).

Kan iemand mij wat raad geven? Ik begin mij echt ongerust te maken. Mijn man probeert me gerust te stellen maar dit lukt niet echt. Ik heb schrik dat de baby zich niet voldoende ontwikkeld of dat ik en miskraam kan krijgen.

groetjes ann
 
Hallo Ann,
Ik ben nu 19 weken zwanger van onze tweede en bij mij kun je het ook niet zien maar het zit er wel degelijk. Mijn baarmoeder zit al boven mijn navel dus maak je geen zorgen misschien groei je pas de laatste maanden. Dit had ook bij de eerste en geen een zwangerschap is hetzelfde.
Groetjes Marianne.
 
hallo Ann,

Maak je niet druk. Bij mijn eerste (9 jr geleden) ben ik in totaal maar 6 en half kilo aangekomen en pas rond 7e maand was het aan me te zien.
Nu ben ik bijna 19 wkn zwanger en als je het niet weet dan zie je het ook niet. Mijn broeken knellen en spannen behoorlijk en zitten niet lekker meer. Ik heb dan ook een zw.schaps spijkerbroek gekocht (hele hippe stoere). Bovenkleding kan ik wel nog aan (bh's zitten ook wat strakker),
maar ik ben al wel ruim 3 kilo aangekomen en ik voel het dus wel degelijk.

geen zorgen maken, geen zw.schap is gelijk en geen vrouwenlijf evenmin.
Bovendien wordt je minder dik rondom wanneer je altijd veel aan sport deed, vanwege de strakke buikspieren die je dan hebt.
 
hoi.

Ik ben nu 24 wk zwanger.En tot ongeveer 20 wk was er niet veel te zijn bij mij.Liep ook nog in eigen kleren.Daarna ging het best snel,de groei.Kwam in een mnd tijd 2,5 kilo bij, buik kwam toen snel naar voren.
Ben nu in totaal 7 kilo bijgekomen.Dus als vk zegt dat alles goed gaat kun je dat aanemen.Iedere buik is weer anders,net als iedere zwangerschap.
 
Hoi Ann,

Maak je niet te ongerust hoor! Alle vrouwen en dus ook alle zwangerschappen zijn verschillend. Misschien draag jij wel meer naar binnen, bij mij is het juist andersom; ik heb een buik die alleen maar aan de voorkant zit en dat was al vrij snel zo.

En over de lengte van je kindje; juist in deze periode krijgt je kindje waarschijnlijk weer een soort groeistuip. De lengtes die gegeven worden zijn maar richtlijnen hoor! En als je vk niets heeft gezegd om je zorgen over te maken zou ik dat vooral ook niet doen.

Je kunt natuurlijk je vragen ook even aan je vk voorleggen als je echt gerustgesteld wil worden.

Groetjes,

Lein (bijna 38w)
 
Hmm, gisteren kreeg ik drie keer het commentaar dat het toch wel heel erg vroeg was om zo'n overduidelijk buikje te hebben (16 weken). En mijn moeder was 9 maanden zwanger toen ze op straat een kennis tegenkwam die haar vroeg 'wat het was geworden,' die dacht dat ze minstens twee maanden eerder was bevallen. Bij haar begon je het pas een klein beetje te zien met een maand of zeven. Dat is dan wel extreem uitzonderlijk, maar ik had een heel normaal formaat toen ik geboren werd en hoewel zij dan wel een andere bouw zal hebben dan de meeste vrouwen waren er totaal geen complicaties, niet tijdens de zwangerschap en ook niet tijdens de bevalling. Dus geen zorgen, het kan nog alle kanten uitgaan en hoeft helemaal niets te betekenen over de gezondheid of grootte van je kindje.
 
Ik heb nu net mijn zwangerschapskleding moeten kopen, ben 27 weken zwanger (vandaag precies) en loop nu dus pas in zwangerschapskleding. Je begint het nu dus ook te zien. Ik ben voor de tweede keer zwanger.
Dus het is helemaal niet raar hoor, geniet er gewoon van (en de kans op een miskraam is er nu niet, je spreekt tot 16 weken van een miskraam, hierna is het een vroeggeboorte, maar zolang de controles goed zijn, zou ik me er niet teveel zorgen over maken)
 
Terug
Bovenaan