Buikje

Hallo dames,
Ik ben nu 5 weken zwanger en in alle boeken lees je dat na 10 weken je broeken strak gaan zitten, nu heb ik dit al sinds 3 weken al voordat ik wist dat ik zwanger was, heeft iemand hier ook ervaring mee of ben ik verder als ikzelf denk omdat ik 5 weken geleden gewoon mijn periode heb gehad. Ik heb ook het idee dat sinds enkele dagen mijn buik weer wat afneemt is dit normaal bij een beginnende zwangerschap. Wie heeft er een antwoord voor mij.
Tot schrijvens.
 
Hoi Monique,

Net als vlak voor je menstruatie kun je veel vocht vast houden de eerste weken, dat hoort eigenlijk nog niet echt bij het gewicht dat je aankomt door de zwangerschap(baby, vruchtwater, borsten)
 
Hoi Monique,
Gefeliciteerd met je zwangerschap; spannende tijd die eerste weken!!

Ik had in het begin erg last van mijn darmen; ze waren opgezet en daardoor zaten mijn broeken zeer oncomfortabel & leek het alsof ik al een 'zwanger-buikje' had.
Toen mijn darmen weer wat in hun gewone doen kwamen, werd het buikje ook minder en pas na ongeveer 4 maanden kon ik geen gewone broek meer aan door een echte zwangere buik.
Misschien heb jij ook in meer of mindere mate last van je darmen en komt het daardoor?
Groetjes, Marielle (> 28 wk)
 
Hoi Monique,
Ik heb precies hetzelfde! Voelde me gewoon schuldig, omdat iedereen me zat uit te lachen vanwege het feit dat je niet zo snel kunt uitdijen. Ik heb vanaf het begin al last van m'n darmen zodat ik m.n. s avonds echt het bovenste knoopje van mijn broek los moet doen. Ik ben nu 9 weken zwanger, en heb er nog steeds heb ik daar last van.
 
Hallo Netty, Marielle en Nici, bedankt voor jullie reactie ik stel het zeer op prijs. Het is nl. allemaal zo anders dan de eerste keer dat ik zwanger was (na twee maanden was het zo dat de vrucht al met 5 weken gestorven was maar er niet vanzelf af kwam, heb dan ook een curritage ondergaan)maar ik hoop dat als ik mijn vragen zo snel beantwoord krijg mijn zorgen misschien onnodig zijn. Lieve groetjes en succes.
 
Hoi

Ik heb het zelfde met 6 weken kon ik mijn eiegen kleding niet meer aan en heb ik zwangerschapskleding moeten kopen. Toen ik bij de gynekoloog kwam was ik 10 weken zwanger en ook ik dacht dat het al veder was. Maar volgens hem heb ik gewoon veel vrucht water bij me wadoor ik dus al zo dik ben.

Veel sterkte
 
ook ik heb het met 9 weken al p mijn werk verteld omdat ik het niet kon verbergen.
Kwam in 4 eken tji d 6 kilo aan.
Ben nu 25 weken en weeg 10 kilo meer dan voor de zwangerschap.
Ik vind het wel leuk, geen ge-emmer met strakke kleding en iedereen ziet dat je zwanger bent! succes
 
hoi monique

ik ben nu zeven weken zwanger en
ook ik heb hier heel veel last van zo erg zelfs dat veel mensen denken dat ik al verder ben zelf vreemde mensen vragen aan mij hoever ik ben het is mijn derde zwangerschap en tijdens de eerste dachten mensen dat ik een tweeling zou krijgen omdat ik zo'n grote buik had ik had echter veel vruchtwater en een flinke baby.
mijn tweede zwangerschap duurde maar 8 weken maar ook hie had ik al snel last van te strak zittende broeken. het kan zijn dat je gewoon wat last hebt van uitgezette darmen wat heel normaal is maar het kan ook al een 'zwangerschapsbuikje'zijn beide s heel normaal dus niets om je direct zorgen om te maken.

groetjes L
 
Terug
Bovenaan