Hoi Miloux,
Ik zit/ zat met hetzelfde 'probleem' als jou. Tot vorige week (17 weken) was er echt nog totaal niets te zien, geen buikje niks, alleen iets grotere borsten en wat meer vet op mijn armen en gezicht, tja maar daar zit ik niet op te wachten

. Ik heb er best wel over in de zenuwen gezeten, vooral als mensen om me heen dan ook nog eens opmerkingen maakte als: hou je ons niet voor de gek en er grapjes over maakten. Dat maakte me erg onzeker en ik heb er zelfs om gehuild. Bij 15 weken ben ik bij de vk geweest en heb ik ook gevraagd of het wel normaal was dat er nog niets te zien was. Zij stelde me toen gerust dat je bij de eerste het vaak pas rond de 20 weken gaat zien. Zeker als je lang en slank bent. Uiteraard zal dat bij sommige vrouwen wel anders zijn. En bij 20 weken gaan mensen zelfs dan nog denken van is ze nou dikker geworden of is ze zwanger. Toen de vk bij 15 weken het hartje wilde luisteren duurde het best lang voor ze het gevonden had. Ik dacht toen echt dat het mis was en dat je daarom niks kon zien. Gelukkig vond ze het hartje, maar die was erg traag, waardoor ik thuis ging twijfelen of ze niet gewoon mijn eigen hartslag had gevonden (door de slagaders die door je buik lopen). Mijn man kon me gerust stellen en die zei dat dat niet kan. Nu ben ik ruim 18 weken zwanger en eindelijk, eindelijk komt er een 'buikje'. Gisteren is me voor het eerst gezegd: oh nu ga je toch wel iets zien, maar dan zeggen ze er ook gelijk bij: het is dat we weten dat je altijd een platte buik had, want voor de buitenwereld is het nog niet te zien. Ik zie het zelf nu ook, er komt eindelijk een lichte bolling, die je alleen kan zien als ik een strak truitje draag. Mijn buik voelt nog wel erg hard aan, maar dat komt doordat ik goeie buikspieren heb. Ook daardoor duurt het wat langer, omdat het wel even duurt voor die weker worden.
Maar in ieder geval het komt echt wel goed met ons allen! Bij de een is de buik wat eerder te zien dan bij de ander, maar hij komt echt wel. Omdat jij lang bent (net als mij) duurt het gewoon wat langer, omdat er gewoon meer ruimte is in je buik voor al je ingewanden en je baby.
Als je er echt mee zit en je hoeft voorlopig niet naar de vk, dan zou ik gewoon even bellen of ze het hartje willen luisteren. Ik mag over twee weken voor de 20 weken echo, dus dan weet ik zeker of het goed groeit of niet.
Groetjes Bolle