Buikkramp na seks

Hoi dames,

Sinds ik 21 weken zwanger ben heb ik ca 5 minuten na de seks een golf aan buikkrampen, krijg het er warm van en moet echt 10 minuten rustig liggen om er weer van bij te komen. Nu lees ik op mn grote vriend google dat het vaker voorkomt, maar zelf herken ik het niet van mijn vorige zwangerschap. Is er iemand die het ook heeft en eventueel tips heeft?
 
Dit heeft te maken met je baarmoeder. Een orgasme is hetzelfde als het samentrekken van de baarmoeder. Ligt je placenta op een bepaalde plek? Ik weet dat als ie voor ligt je beter geen seks kan hebben vanaf een bepaalde week omdat dit weeën kan opwekken. Maar ik zou je VK vragen.
 
Ja hoor, heel herkenbaar! Ik heb het ook elke keer. Keiharde buik na de seks en moet dan ook echt even blijven liggen. Ik heb het nu met m'n 2e zwangerschap ook meer dan bij de 1e. Kan verder geen kwaad, zolang het weer afzakt. Tis alleen beetje oncomfortabel.. 
 
Thanks voor je reactie! Ja mijn placenta ligt aan de voorkant (vorige keer achterkant, wellicht daardoor?) Laatst seks gehad en bewust zonder orgasme maar helaas toch de pijn, zal het met de verloskundige overleggen!
 
Terug
Bovenaan