buikkrampjes en niet willen eten

Hoi meiden,

het forum doet raar, dus hoop dat het lukt:

Ilyas (2 maanden) heeft al sinds zijn geboorte last van buikkrampjes. De ene dag iets minder dan de ander, maar goed. Tot voor kort dronk hij echter altijd goed uit de borst. Maar sinds 2 of 3 dagen weigert hij mijn borst vaak. Of hij drinkt 3 minuten, krijgt dan krampjes en stopt met drinken. Als ik hem dan kalmeer en weer verder wil gaan met voeden, weigert hij gewoon.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Als hij heel lang weigert en hij echt moet gaan eten, omdat er anders wel heel veel tijd tussen zijn voedingen zit geef ik hem een flesje (BV als ik genoeg gekolft heb, anders KV). Het flesje pakt hij wel meteen.
Ik kolf dan mijn borsten af, maar zou graag willen dat hij gewoon aan de borst drinkt.  

Heeft er iemand misschien  een tip?

Groetjes,
Mienetje

Ik heb geen tip voor je, maar misschien kan je de vraag specifiek aan YvonneZ stellen. Zij is van ver. borstvoeding natuurlijk en heeft vast wel tips voor je. Ik hoop dat je ideeën krijgt aangereikt, want het zou zonde zijn als het hier op stuk zou lopen.
Groetjes Sil

Hoi,
Ik geef flesvoeding en deed toen ze nog kleiner was en nu nog in laatste fles(ze is 7,5 mnd) rooibos thee,werkt erg goed,mischien kun je dat tussen door geven of voor de borstvoeding,en sab-simplex voor de voeding(of in fles)...toets maar in bij google want je kunt het alleen in duitsland in apotheek krijgen maar wel via internet bestellen in duitse ap. en dan opgestuurd krijgen.Super werkt het....hier zeggen ze cina baby`s van vsm ,maar werkte niet bij mijn meisje.
gr gaby

Hai,

Heeft je kleintje geen last van spruw?
Dat doet zeer bij het drinken en ze raken er vaak onrustig van.
Kenmerken zijn:
- onrustig drinken
- smakgeluidjes maken tijdens het drinken
- witte aanslag of witte stipjes op tong, kaakjes, verhemelte, lipjes. (kan op alles, maar ook op óf het één óf het andere
- parelmoerachtige lipjes
- gaat soms gepaard met luier uitslag

Moeder heeft soms last van
- pijnlijke/branderige tepels
- steken in de borst, voor/tijdens en na het drinken.

Kenmerken bij moeder en kind kúnnen, maar hoeven niet.
Mocht je het idee hebben dat ze/hij wel last heeft van spruw ga dan even naar HA of de HAP voor een behandeling.
Belangrijk is dan dat jullie allebei behandeld worden. Anders besmet je elkaar over en weer.

Succes

Groetjes van Annet Kijk ook eens op www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan