Buikkrampjes

<p>Hallo mede ouders,</p><p>Onze kleine van 3 weken oud heeft nu heel erg last van krampjes. We hebben hierdoor in de avond continu een huilende baby. Echt zielig!</p><p>We hebben inmiddels Infacol reeds geprobeerd maar dat heeft niet geholpen. Na enig speurwerk op internet ben ik de onderstaande opties tegengekomen:</p><p>- Cinababy</p><p>-Sab Simplex</p><p>- 'Wondermiddel' van apotheek Rensing (zie links)</p><p>https://www.ikenmama.nl/darmkrampjes/#comment-6143</p><p>http://mynameismama.nl/10-tips-voor-direct-na-de-bevalling-waar-je-wel-wat-aan-hebt/</p><p>Hebben jullie ervaring met een van deze producten? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het wondermiddeltje, aangezien deze uitwendig moet worden aangebracht en dus niet hoeft te worden ingenomen. Ook hebben ze blijkbaar veel positieve beoordelingen van ouders die dit gebruikt hebben tegen de krampjes. </p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties!</p>
 
Als een baby buikkrampjes heeft, voelt dat hetzelfde als honger. Op iets zuigen werkt goed! Dat kan een speen zijn. Bij ons pakte hij geen speen, maar hielp een pink van ons wel heel goed. Zorg wel dat je pink goed schoon is, anders heb je kans op spruw. 
 
Zuigen werkt hier ook goed. En rondjes lopen en wiegen. En af en toe is het zo erg dat ze even 10 minuten niet stil te krijgen is, Maarja hoort erbij. Het gaat als het goed is vanzelf over na een aantal maanden. Heb ook wel een aantal dagen infacol geprobeerd, maar hielp voor geen meter. Terwijl andere erbij zweren. Denk dat het voor je kind meer een kwestie van uitproberen is. Wat voor de een werkt, werkt voor de andere weer niet. Verder zit er in cinababy volgens mij ook wat alcohol, dus moet je wel overwegen of je dat het proberen waard vindt. 
 
Ik had infacol gekocht maar niet gebruikt omdat het verstopping kan veroorzaken. Mijne heeft er ook nog wel last van maar het wordt minder (ze is bijna 9wkn). Massage kan goed helpen. Soms probeer ik haar te helpen met poepen, dat ik tijdens het verschonen een schone thermometer in der poeperd stop om zo haar een pers gevoel te geven.
Een warm bad kan helpen, en wat de andere zeiden: een speen of iets om op te zuigen.
En ja elk baby is anders, bij de mijne moet ik haar met de buik op me knie leggen en dan op en neer hobbelen voor haar buikkrampjes. Las et een keer ergens en ging het proberen, voor haar werkte deze methode.
Is echt uitproberen.
 
Bij ons eerste kindje werkte sab simplex heel goed tegen de krampjes. 
Bij ons 2de kindje infacol weer heel goed. Dus het is echt proberen waar je kindje goed op reageert!
wij hebben nooit last van bijwerkingen gehad die eventueel kunnen. 
Krampjes is zo zielig en vervelend he! Bij ons hadden ze er ook echt veel last van dus als je eenmaal vindt wat werkt is dat heel fijn :).
sterkte en succes! 
 
Een wondermiddel ter preventie bestaat volgens mij niet :( Zal wellicht per baby verschillen maar mijn ervaring was dat de baby er echt doorheen moet. Hier ging het na 8 weken ineens over.
wat heel erg hielp tijdens krampjes:
- baby met buikje op je onderarm of hand dragen, dus rug naar je gezicht. De druk van je warm arm of handpalm verlicht de pijn
- draagzak
- “fietsen” met de beentjes, dan komt de lucht beter los
wel adviseerde de kinderarts bij ons pro biotica van orthiflor. Ik kan niet zeggen dat de krampjes gelijk daardoor over waren, maar het lijkt wel te hebben geholpen bij de darmontwikkeling voor vaste voeding
sterkte ermee... het gaat echt snel over!
 
Bij ons werkte infacol juist heel goed. Gelukkig is het nu met 11 weekjes helemaal over en zijn we ermee gestopt. Elke kind reageert anders op een middel, dus het is een kwestie van uitproberen. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat als onze zoon heftige krampen had, hier geen middel tegen opgewassen was. Wij deden altijd fietsbewegingen met hem maken, over zijn buikje wrijven met de klok mee en rondjes lopen. Maar elk kind is anders en wat bij de 1 werkt, hoeft bij de ander weer niet te werken. Succes ermee!
 
Mijn zoontje heeft ook verl last van krampjes. Wij gebruiken een kipkep. Dat is een soort pittenzakje dat precies op zijn buikje past. Even verwarmen en op zijn buikje leggen. Echt ideaal!https://kipkep.com/
 
Terug
Bovenaan