Buikkrampjes

<p>hoi,</p><p>Vorig week ben ik er achter gekomen dat ik zwanger  ben van ons 2e kindje. Mijn dochter is net 10 maanden, onverwachts .. maar erg leuk! Nou had ik de eerste dagen en voor dat ik het wist last van menstruatieachtige krampjes. Dit is volledig weggetrokken.. Moet ik mij zorgen maken? Heeft iemand hier ervaring mee gehad? </p><p> </p><p>Liefs mama van Liyana </p>

Hoi,
Gefeliciteerd! Nee hoor, dit komt heel vaak voor. Ik ben nu 9 weken en heb nu ook weer alweer wat uren kramp. Zeker als er geen bloedverlies is, hoef je je geen zorgen te maken. Er gebeurt gewoon heel veel in je buik nu. 

Helemaal in het begin kunnen menstruatie klachten en prille zwangerschap enorm op elkaar lijken. 

Ja ik had dit ook best een tijdje. Op de dag dat ik positief testte dacht ik dat ik ongesteld moest worden omdat ik zoveel last had van kramp maar bleek dus zwanger te zijn. Ik heb er nog best wat weken last van gehad. Volgens mij is het niets vreemds!

Is helemaal ok! Ik belde toevallig vandaag naar de huisarts voor wat anders en vroeg haar ook of die menstruatiepijn normaal is (ben 6 weken ver). Ze vertelde me dat dit geen kwaad kan tenzij de pijn ondragelijk zou worden en er andere extra klachten zouden optreden zoals duizeligheid en flauw vallen etc... maar als de pijn sporadisch en doenbaar is dan zou het gewoon het klaarmaken van je lichaam zijn. Niets om je zorgen over te maken zei ze :) 

Terug
Bovenaan