buikkrampjes

Hallo moeders,

Zo op het einde van de middag wordt ons zoontje huilerig en dat loopt op tot het moment dat hij zich al krijsend volledig uitstrekt (stijf).
Wij vermoeden buikkrampjes.
Heeft iemand hier nog een goede tip??
Ons zoontje is ruim 11 weken oud.

Gr. Bianca
 
Ik gaf isa kamille. venkel en citroenmelissen thee. Ik maakte daar gewoon de voeding van. vanaf 8 weken heb ik dit haar gegeven. hielp goed ben er best heel lang mee door gegaan want ze vond het erg lekker.
Haalde de thee gewoon bij een kruide winkeltje

succes

p.s. buikjes olie van weleda wil ook nog wel eens helpen om het buikje te masseren en als je alles geprobeerd hebt kun je altijd nog een dr brown fles speciaal ontworpen voor kinderen met kramp proberen daar heb ik de beste resultaten mee gehad
 
klinkt bekend in de oren. Alleen het overstrekken niet, bij hem was het gewoon de impulsen van de dag verwerken, het bekende huiluurtje. Weet je zeker dat het kramp is, want dan zou het na elke voeding moeten zijn, en je kan ook cinababy gebruiken. Maar als het een huiluurtje is (wat ik denk) dan valt er niks aan te doen, dan troosten, en het gaat vanzelf over hoor.
 
nou bij mij werkte het al bij de 1e fles
het zijn druppeltjes die je in de fles kan aanbieden of op een theelepeltje
het is in dld in de apotheek verkrijgbaar zonder recept
 
nadael van cineababy is dat er alcohol in zit en ik had het idee dat mijn zoon er suffig van werd. Buikjes olie heb ik een keer gebruikt omdat het erg bitter smaakt (das niet echt lekker voor de kleine als je met je handen dan ergens anders aan komt). Dus ik gebruik gewone baby olie van weleda. Hij krijgt voor elke voeding venkel thee en verder ben ik op zoek naar darmdruppels van Vogel. Bij ons zijn de krampjes meer te herkennen aan het ballen van zijn vuistjes enhet optrekken van de benen (en dan natuurlijk de enorme winden) weet je zeker dat het krampjes zijn?
 
Eind van de middag is ook de tijd dat babies extra huilerig zijn. tenminste, die van mij wel. Ik merk dat vermoeidheid dan opspeelt. Misschien dat dit ook meespeelt los van de krampjes.
 
Terug
Bovenaan