buikkrampjes

Hoi allemaal,
Mijn dochter van twee weken heeft al drie nachten achter elkaar enorme buikkrampjes gehad. Ze huilt echt ontroostbaar en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lijkt allemaal niet echt te elpen. En ik wil mijn man er niet te veel mee belasten, hij moet s morgens weer vroeg op om te werken. Het komt snachts dus op mij neer, wat ik helemaal niet erg vind, maar ik ben nu na drie van die nachten wel helemaal op. En overdag moet ik natuurlijk ook nog die lieve kleine meid verzorgen. En dat doe ik met plezier, ze is overdag echt heel rustig. Alleen slaapt ze dan ook niet echt en dat verbaasd me, na die gebroken nachten.

Heeft er iemand tips?
 
hi je kan proberen om haar voor de laatste voeding in een lekker warm bad te doen. en toch een paar druppeltjes cinababy op de speen te doen.
helaas door deze periode moet je heen...
je kan ook informeren voor baby magage
sterkte
 
Hoi

Mijn zoontje had het ook heel erg, ik gebruik sinababy van VSM, dit is vanaf 0 maanden.
De een vind het fantastisch spul, ik dus en de ander zegt het werkt niet. Bij mij gelukkig wel. Ik hoop dat je er iets mee kunt. Succes

Diana
 
Mijn zoon had het ook. Cinababy werkte bij ons niet. Hij kreeg daarom Omneo in plaats van gewone Nutrilon. Als je borstvoeding geeft moet je heel erg op je voeding letten. Ik heb uiteindelijk ABC Dophilus poeder door de fles gedaan. Elke keer een mespuntje. Maar niet alles tegelijk proberen, hoor. Je moet het zeker 2 weken volhouden voor je iets nieuws probeert.

Wat helpt tegen de pijn is fietsen met de beentjes en (vooral) met z'n buik op je onderarm dragen. Dat is wel vermoeiend, maar voor haar echt fijn.

ABC dophilus kun je bij de homeopatische drogist of de natuurwinkel kopen.

Heel veel sterkte! Ik weet hoe zwaar het is. Denk je ook aan jezelf: af en toe even eruit, bijvoorbeeld bij een vriendin eten ofzo.
Na 3 maanden is het sowieso over, maar ik vond dat toen ook nog onoverzienbaar lang duren. Met de ABC Dophilus was het iets eerder. Daphne Dekkers noemt het ook in haar boek.
Het weinige slapen hoort er helaas ook bij.
 
Hoi,

Mijn zoontje had ook heel erg veel last van darmkrampjes. Ik vind het ook echt een foutje van de natuur dat die darmpjes nog niet helemaal goed ontwikkeld zijn bij de geboorte hoor. Maar goed. Ik had ook van alles geprobeerd en niets hielp echt goed. Totdat ik het met een hittepit probeerde. Zodra hij had gegeten legde ik hem lekker in de box met een warme hittepit op zijn buikje en je kon zien dat hij ervan genoot. Je hebt ze in een heleboel vormen. Ik had degene met 3 zakjes naast elkaar. De buitenste 2 liggen dan naast hem en de middelste lekker op zijn buikje.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tip.

Groetjes,
Nanda
 
hoi
Ik weet niet of je borstvoeding geeft of de fles maar je zou de voeding kunnen aanmaken met venkelthee, heeft ze wel buikkrampjes? Mijn zoontje kon ook zo ontroostbaar huilen wat bleek hij had gewoon honger, hij kreeg van mij dus meer als wat hij eigenlijk zou moeten krijgen. Ik weet niet of je een fopspeentje gebruik, kan soms ook rustgevend werken (zuigbehoefte).Anders zou je het c.b. om advies kunnen vragen.
Sterkte verder.
 
Onze apotheek heeft een ander merk dan ABc Dophulus, Orthiflor, maar werkt hetzelfde. Er zitten bacterien in die de rijping van de darmpjes bespoedigen.
Bij ons hielp ook cinnababy niet en ook niet alle andere tips. We gebruiken Orthiflor nu bijna een week en het lijkt erop dat het helpt. Ze is trouwens 3 maanden en bij haar zijn de krampen dus niet over!
 
Hallo,

Ik heb eerst ook cinababy geprobeerd en bij werkte het niet. Wat wel helpt bij mijn zoon, ik geef het nog steeds en hij is nu hoor hij is 5 weken,
ABC Dophilus van het merk Solgar. Je kan het kopen bij de betere reformhuizen of drogisten. Ik kan je vertellen dat mijn zoon een antibiotica kuur heeft gehad bij geboorte en dan zijn de darmen, net als bij grote mensen helemaal van slag. Na een dag of drie merkte ik al verschil en nu na 2 weken is het helemaal weg. Voorlopig blijf ik het nog geven. Het is wel aan de prijs € 25,= maar het werkt echt heel goed.
Heel veel succes.

Groetjes Hilly
 
Terug
Bovenaan