buikkrampjes

hoi
2 weken is marieke nu, en het gaat heel goed. hoewel ze nog bij lange na niet doorslaapt, maar ach, slechter dan bij jakob kan het niet worden, die sliep met 13 maanden pas door..
maarre, wat geven jullie tegen buikkrampjes? ik geef sinds een week infacol. en ik ben er erg tevreden over!! ze huilt maar een half uurtje per dag denk ik.
dus als iemand het moeilijk heeft, met de krampjes, is het misschien een tip!
je kunt het kopen bij kruitvat.. hoewel de kruitvat in Putte, daar niet meer, want ik heb mijn man opgedragen 3 flesjes te kopen dus daar is het op :)

Hoi,

Je boft dat infacol helpt. Ik heb het ook geprobeerd, maar helemaal geen resultaat. Ik heb cinebaby geprobeerd, ook geen resultaat.
Thomas is nu bijna  7 weken en heeft veeeeel krampjes en lucht. Hij windt heel wat af. Hij heeft vooral veel pijn als het voedingstijd wordt. Hij ligt dan te gillen en laat steeds m'n borst los. Voeden duurt dan uren. Maar ook tussendoor kan het ineens mis zijn, hij slaapt dan lekker en ineens is het gillen. Vreselijk en we hebben inmiddels alle truukjes al geprobeerd, op z'n buik op de arm, buikje masseren etc. Ik ben bang dat we het zullen moeten uitzingen. Bij de oudste was het ook zo erg en dat duurde 4 maanden.
Dus als iemand de gouden tip heeft ....

groetjes, keesje

ABC Dophilus van het merk Solgar. Is een natuurproduct dat zorgt voor een goede darmflora. Speciaal voor baby's en jonge kinderen. Te krijgen bij een goede natuurwinkel. De apotheek kan het vaak ook bestellen. Is niet goedkoop, maar werkt erg goed. Zeker in poedervorm te krijgen. (bij BV beetje mengen met beetje BV en via een lepeltje geven. Daarna voeden.) Maar volgens sommigen tegenwoordig ook in druppelvorm te krijgen.

Ik heb het bij mijn beide kinderen gebruikt. De oudste (inmiddels 6) had zoveel last dat hij al klysma's kreeg. Hij had veel pijn, kramp, wind en verstopping.  Na 2 weken ABC Dophilus had ik een totaal ander kind!

Sterkte!
Groetjes, Cathy

hoi hoi,
ook Daan heeft last van krampjes. Zo erg zelfs dat hij zichzelf een navelbreuk gehuild heeft. HIj zet zoveel kracht op zijn buikje als hij pijn heeft!
Nu waren zijn darmen ook zo druk in de weer. Iedere voeding (om de 3 uur) had hij poep en tussen door ook nog wel eens. Nu neemt dat af en zit hij ongeveer op 1 poepbroek per dag. Dit lijkt al verschil te maken. De cinababy werkte bij mij ook niet. Ik heb ook de abc Dofilac (?? goed geschreven??), sinds 1,5 week. Daarbij ben ik vanaf maandag gestopt met melkproducten eten en voed ik hem nu rechterop en laat ik hem meer boeren. En het lijkt dat de krampen minder zijn. Daan is rustiger. Maar waar het nu door komt. Geen idee, misschien zijn zijn darmen gewoon rustiger aan het worden, of komt het door een andere maatregel die we genomen hebben.
Ik merk wel dat hij weer meer last heeft als hij niet boeren wil, zoals vannacht, net dus weer huilen en veel lucht kwijt raken..
Het is echt zoeken en echt niet altijd leuk... zeker 's nachts niet...
Maar goed hopelijk hebben wij het ergste gehad!

liefs
Patricia mama van Bas* en Daan

Hoi Patricia,

Thomas huilt (of liever gilt) hier ook nog steeds heel wat af door de krampen. Dus ik twijfel ook over die melkprodukten. Wouter was nl. ook koemelkallergisch, maar verdroeg borstvoeding wel gewoon. Hoever ga jij met het niet meer nemen van melkprodukten? Echt helemaal geen produkten meer met melk, dus bij wijze van ook geen roombotercroissant of koekje waar een spoortje  melk in zit  of alleen geen melk, boter, aardappelpuree en zo?
Ben benieuwd om je te horen.

Hoe gaat het met kleine Daan, behalve dan dat hij krampjes heeft? Groeit ie lekker en is ie vrolijk?
Thomas begint steeds vaker te lachen, heeft de boxmobiel helemaal ontdekt en vindt dat echt super. Hij groeit ook lekker. Rommelt nog wel regelmatig met de bv. Dan drinkt ie echt in fases, dus 5 min. borst dan weer stoppen en echt niet meer willen, maar een half uur later wel weer verder willen. Ik vind het niet zo erg zolang ik thuis ben kan dat makkelijk. Het is alleen lastig als je weggaat, dan moet je onderweg ook voeden en dat vind ik niet zo prettig.

groetjes, Keesje

Nou hier ook een dochtertje gehad met buikkrampjes. Echt niet normaal meer.
Ook de ABC druppels geprobeerd, de cinababy echt alles wat er maar te krijgen was.
Helemaal niets hielp. Tot ik de tip kreeg van de belgische collega van mijn vader om eens met haar naar de osteopaat te gaan. Na wat informatie ingewonnen te hebben ben ik er met haar naar toe geweest en jawel hoor de dag erna al een hele grote verandering en na 3 keer had ze helemaal geen buikkrampen meer.

Ben er nu met mijn zoontje ook weer naar toe aan het gaan en inderdaad weer helemaal geen buikkrampen. Echt een aanrader dus.

Groetjes, Petra

Hoihoi,

Ik heb ook een afspraak staan bij de osteopaat, helaas moeten we nog ruim anderhalve week wachten tot we mogen. Tegen die tijd is Thomas bijna 11 weken (getver, wat vliegt de tijd!!!!!), dus mag ik hopen dat de krampen toch wel wat minder gaan worden. Maar ik heb hoge verwachtingen van het consult als ik eerder ben. Hopelijk verdwijnt ook zijn voorkeurshouding. Die heeft hij nl. ook erg en ondanks dat we alle trucjes uit de kast hebben getrokken verandert er niets. En een scheef hoofdje willen we ook niet.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan