Buiklig oefeningen

het verschilt hier heel erg per keer. Meestal ligt ze te klagen dat ze op haar buik ligt en tilt een beetje haar hoofd op. Maar komt ze uit bad en ligt ze er dan op dan komt ze heel hoog.
Als ze op schoot zit met wat hulp houdt ze haar hoofd hartstikke goed rechtop, dus die spieren zijn wel goed getrained. Dus of je je zorgen moet maken... denk het niet hoor. Ik leg haar in ieder geva wel weer wat meer op haar buik omdat ik gelezen had dat ze daardoor een keer kunnen beginnen met rollen. Maar ze klaagt alleen maar dan haha, ook wel schattig om te horen trouwens :)

Volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken. Als je het gewoon elke dag oefent lukt het haar vanzelf wel. Ravi is nu 10 weken en die lukt het op de buik ook nog niet goed. Krijgt hem een heel klein stukje omhoog. Als hij wat meer schuin bij mij op mijn buik ligt krijgt hij hem helemaal omhoog. Als hij rechtop zit of als je hem rond tilt houdt hij zelf zijn hoofdje omhoog. Denk dat het ook een kwestie is van even begrijpen en het anders gebruiken van de spieren.

Je kunt het altijd even navragen bij het CB maar volgens mij leren kindjes dit vanzelf vroeg of laat!
Liefs

HOi hier ook het geval een beetje. Als ik kyan op schoot heb, kan hij prima zijn hoofdje recht houden en schut hij nauwelijks. Maar als ik hem op zijn buik neer leg, dan gaat hij piepen en doet hij af en toe zijn hoofd omhoog. Als ik een opgerolde handdoek onder zijn brost doe, dan doet hij netjes zijn hoofd omhoog. Hij kan het wel, maar doet het niet zo graag. Merk ookwel dat ik het daardoor ook minder snel doe, maar moet het wel doen eigelijk.

Luana kan haar hoofdje goed omhoog houden, ze vind het alleen niks aan om op haar buik te liggen haha. Binnen een minuut begint ze te brullen en wil ze omgedraaid worden. Doen we dat, dan lacht madame meteen weer hihi!! Als ik eraan denk ligt ze ong 1/2x per dag op de buik. Onze oudste was net zo en zij rolde pas met 5 maanden om. Ze was met alles laat, toch liep ze met 14,5 maand. Ze doen het vanzelf wel, alleen in hun eigen tempo.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan