buikliggen en omrollen

Hoi allemaal,

Mijn meisje is nu 5 maanden en ik vraag me af hoe vaak andere moeders hun kindje van die leeftijd op hun buik leggen, ik vergeet het namelijk altijd  en ik krijg altijd te horen dat je dit een paar keer per dag moet doen om het omrollen te bevorderen.
Als ik haar op d'r buik leg rolt ze wel op d'r rug ( oftewel, ze dondert gewoon om, haha), maar weer naar d'r buik rollen is dan toch weer een heel ander verhaal???? Vanaf welke leeftijd moeten ze dat eigenlijk kunnen????

Ik wacht maar gewoon een beetje af en als ik er wel aan denk leg ik haar maar weer eens op d'r buik

Groetjes Netjemientje
 
Hoi,

Ik zou me niet al te druk maken. Mijn dochter was geloof ik een maand of 5 toen ze dat kon. Ik heb haar ook niet expres op haar buik gelegd. Van de ene op de andere dag kon ze rollen. Kindjes doen alles in hun eigen tempo.

groetjes,

Desiree
 
Mijn zoontje nu 11wkn, is ineens begonnen vanaf afgelopen donderdag om van rug naar zij en weer terug te rollen. heeft zich nu 1x tot de buik omgerold maar kwam niet meer terug, vind dit wel eng, kan zijn hoofdje n.m. nog niet helemaal zelf omhoog houden.
vind dit na mijn idee aardig vroeg om nu al te gaan rollebollen.
Ik laat hem meestal 2x op een ag op de buik liggen, 'smorgens met aankleden en 'savond na badje om ruggetje af te drogen.
 
Goedeavond,

Het is juist belangrijk dat je je kleintje regelmatig om zijn/haar buik legt. Dit om de spieren in de nek te stimuleren. Leg je kleintje op zijn/haar buik als je erbij bent, zodat je het in de gaten kunt houden.
Mijn zoon Rowan is nu 9 weken en 3 dagen jong en draait zich sinds een week van zijn buik naar zijn zij. Hij kan zijn hoofd al aardig lang hooghouden.




Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan, 02-03-07
 
Bij ons op het consultatiebureau hadden ze toen mijn dochter bijna 2 maanden was een cursus voor ouders met een eerste kindje. Ik moet zeggen dat ik daar veel tips heb gekregen waar ik veel aan gehad heb. Zo ook dat het voor een kind belangrijk is dat ze regelmaat hebben. Ik wachte meestal tot mijn dochter wakker werd, dan kreeg ze van mij melk, daarna even laten boeren en dan verschonen. Na het verschonen speelde ik op schoot even met haar en daarna legde ik haar in de box. Even op de rug en ook even op haar buikje tot ze zelf aan gaf moe te zijn. Dit werkte echt goed. Ze kon van haar buik naar haar rug rollen toen ze een maand of 4 was. Maar van haar rug naar haar buik kan ze pas sinds kort (ze is nu 8 maanden). Nu doet ze niet anders en ze begint ook meteen te tijgeren en zich heel hoog op te drukken en omhoog te trekken aan de tafelrand. Dus ik zou je kind gewoon als ze in de box of op de grond op een speelkleed ligt op haar buik draaien (ik heb geleerd via haar heup te draaien, dan voelt ze hoe het moet). En als hij/zij daar genoeg van heeft, kun je haar/hem terugdraaien.

Groetjes van Marielle mv Noortje
 
hoi hoi ik heb een zoontje van 4 maanden en die houdt zijn nekje al vanaf 2wkn goed zelf omhoog maar hij odet zivh nog niet omrollen en hij ligt en slaapt altijd op de buik anders is hij niet rustig te krijgen

is hij hier nu een beetje laat mee of kan dat nog komen
 
Hoi,
Toen mijn zoon 9 maanden was en wij bij het cb kwamen vroegen ze mij of hij al kon rollen. Nou, inderdaad, pas na 8 maanden rolt hij echt goed van rug naar buik en terug. Volgens "het boekje" hoeven ze dat pas te kunnen met 9 maanden.
Mijn zoon is in alles niet de snelste merk ik wel, maar hij doet alles prima op zijn eigen gemak.
Inderdaad, regelmatig op de buik leggen en gewoon kijken wat ze doen. Niets forceren, ze ontdekken het vanzelf.

Dochter van onze vrienden rolt nu (bijna 10 maanden) nog steeds niet om. Zij heeft ook echt een hekel aan op de buik liggen. Op het cb hadden ze gezegd dat ze misschien naar de fysio moet als ze met 11 maanden nog niet omrolt.

Oftewel, nog tijd genoeg!

Groetjes,
Daniëlle
 
Mijn dochter is nu ruim 7 weken en sinds enkele dagen rolt zij van dr buik op dr rug, maar is dat niet een beetje vroeg? Ben uiteraard wel erg trotse moeder    !
 
Terug
Bovenaan