buikligging oefenen

Eerst: stomme telefoo., net het hele bericht gemaakt.is het ineens weg. dus nu poging 2 .
Ik las hierover in het vorige topic en heb een vraag. onze dame vind de buikligging echt helemaal.niets! Ik oefen het een paar keer per dag en het maakt niet uit waar we het oefenen, aankleedkussen, box, bank, of wanneer maar mevrouw zrt het op een krijzen. ze wordt dan echt heel erg boos! En houd pas op als we haar omdraaien of oppakken. als ik haar tegen me aan houd dan houd ze de hele tijd zelf haar hoofd op om rond te kijken. ik denk dus dat ze het prima.kan, dit heeft ze vanaf de geboorte al gedaan.. Heel soms vindt ze het niet zo erg maar dan legt ze gauw haar hoofd neer om lekker te gaan liggen en te slapen. moeten we hier verder iets mee... ik moet volgende week wel naar het cb maar ben niet overtuigd van hun kennis...

Ik heb er ook even overgetwijfeld omdat het bij ons ook steeds gedoe is. rechtop doet ze het prima en ik heb haar van het weekend na het badderen naakt op het aankleedkussen op dr buik gelegd en mevrouw ging meteen super ver omhoog. Dus toen dacht ik: ooooh zie ze kan het wel ;)
Vandaag met kledng geprobeerd en dat was 10s leuk en toen begon ze weer te krijsen.
Maak je er dus niet te druk om hoor, ze trainen het echt wel met rechtop tegen je aan ook.

Je kan het ook anders oefenen. Ga rechtop zitten en zet je kleintje met de rug tegen je buik aan, ook zittend. Hou hem/haar onder de oksels vast zodat je handen ook bij het hoofdje kunnen en kantel hem dan voorzichtig naar voren, hou het hoofdje in de gaten. Je zult merken dat ze het hoofdje rechtop proberen te houden.

Zo doe ik het omdat jake nogal spuugt.

Hier krijst mn meisje ook de boel bij elkaar. Ze vindt het maar niks. Maar dat is wel een goeie met de rug tegen je buik. Ga ik ook ns proberen!

Hoi wij hebben de tip gekregen van de CB verpleegkundige. Leg ze over je onderbeen heen. Dan zijn ze meer bij je en kunnen ze ook oefenen.
Je baby in de lucht houden of voor je borst laten zitten werkt ook.
Het gaat er vooral ook om dat het niet steeds op zijn achterhoofd ligt i.v.m afgeplatte hoofd. Als jij goed de netspieren oefend dan worden ze niet stijf en krijg je minder snel een voorkeurshouding.

Succes yvonne

Onze oudste begon ook standaard te krijsen als we haar op de buik legden. En het is helemaal goed gekomen. Ik zou me er niet al te druk over maken hoor. Luana vind het wel leuk maar ik vergeet het ook vaak hoor. Voor elke voeding zeggen ze op het cb. Nou dan krijst ze echt alles aan elkaar want dan heeft mevrouw honger en weigert ze het haha! Een uurtje na de voeding vind ze het wel leuk. Je kan ook zelf plat gaan liggen en haar dan op je buik leggen zodat ze je aan kan kijken. Als ze het leuk vinden, lekker doen. Vinden ze het niks? Nou ja dan komt het wel hoor.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan