buikligging

Onze zoon van 4 maanden vindt het erg prettig om op zijn buik te slapen. OVerdag is dat geen probleem, maar 's nachts durven wij het niet aan om hem op zijn buik te laten slatpen, dit ivm allerlei (spook) verhalen over wiegedood. Is er iemand die ons kan vertellen wanneer het verantwoord is om je kind op zijn buikje te laten slapen?

Alvast bedankt
 
Onze zoon ( nu inmiddels 10 maanden) heeft vanaf 3 maanden op zijn buik geslapen. Ik heb hem eerst nog vastgelegd maar dat was geen succes, daarna maar gewoon in een slaapzak en op zijn buik, wij een goede nacht, hij een goede nacht. Dus alleen een goed matrasje en een slaapzak en bij ons ging dat prima.
 
Ik heb ook een zoonje van bijna 4 maanden bij mij is het percies het zelfde verhaal .hij vindt het geweldig om op zijn buik te slapen maar ik durf hem nog steeds niet s'nachts op zijn buik te laten slapen.kijk uit en doe vooral wat je moeder gevoel zegt.
succes en groetjes sus
 
Mijn dochter draaide zich ook al snel om, met drie maanden. Ook ik heb haar even 'vast' gelegd, maar al snel wurmde ze zich daaruit los. Op het CB zeiden ze dat ik haar tot 1,5 jaar minimaal in de Safe to Sleep moest leggen. Deze kun je bij bijv. Prenatal kopen voor idioot veel geld. Nou maakt me dat natuurlijk niet uit als het om veiligheid gaat. Maar ik had er geen goed gevoel bij en heb het dus niet gedaan. Ik kreeg van alle kanten allerlei verschillende tips en uiteindelijk heb ik het gewoon maar gelaten, dus net als Irma alleen een slaapzakje en goed matrasje. En geloof me, mijn dochter viel soms met haar snufferd plat in het matras in slaap, doodeng! Maar als die kids sterk genoeg zijn om zich om te draaien, kunnen ze dit ook zelf regelen. Het is even eng, maar met een goed matras kan er niet veel misgaan. En anders heb je nog de Angel care, misschien is dat wat voor jullie Succes!
 
Terug
Bovenaan