buikliggingstip

Hoi allemaal,
gejat bij een andere site.. en niet eens een tip voor onze Quinn want die vindt buikliggen kei leuk. Maar wellicht dat anderen er wel iets aan hebben....
een fysiotherapeut had de tip gegeven om ter hoogte van de oksels een opgevouwen handdoek te leggen en dat werkte blijkbaar super. De kindjes konden beter en langer hun hoofdje omhoog houden.
Groetjes Veerle

Hoi Veerle,

Ik snap hem niet helemaal. Hoe dik opgevouwen dan? Zodat ze zelf alleen maar hun hoofd omhoog hoeven houden omdat hun armen al omhoog worden geduwd? En alleen onder hun oksels of ook onder hun armpjes/handjes?

Ben enigzins 'wanhopig' op dit gebied, want Esther vindt het maar niets. Dat vliegen wat laatst in een topic stond heb ik geprobeerd. Ze keek even heel gek, dus ik enthousiaste vlieggeluiden maken. En toen begon ze heeeeel zachtjes te huilen, zo van 'ik snap dat ik dit eigenlijk leuk moet vinden, dus ik durf niet echt te zeggen dat ik he niet zo heel erg leuk vind mama'. Dus toen ben ik maar weer opgehouden... Kan haar wel elke dag 5 minuten laten krijsen op haar buik, maar ja, daar gaat ze haar hoofd ook niet van overeind houden.

Groetjes,

Eveline

hahahaha, sorry eveline, maar ik moet altijd erg om jouw verhaaltjes lachen (als ze leuk bedoeld zijn dan, hé)
Maar ik denk dat veerle bedoeld dat je een normale handdoek in de lengte oprolt en deze onder de borst plaatst, als het goed is tilt esther dan haar hoofd vanzelf op, omdat haar borst ook van de grond komt. (geleerd bij de fysio, ivm de voorkeurshouding van chris)
Wat betreft het "vliegen", chris vindt het vliegen alleen maar leuk als ik met hem door de kamer loop en "vlieggeluidjes"maak, En het liefst niet te lang, want daar is meneer niet van gedient. Maar meerdere keren per dag(zo'n 4 á 5 keer)  5 minuutjes is volgens onze fysio meer dan genoeg (gelukkig).
En als esther het echt niet leuk vindt, dan komt dat vanzelf wel als ze wat ouder is...

Groetje van angela, mv chris

Hoi Angela,

Haha, tja, ik probeer er zelf ook maar om te lachen. Eigenlijk vind ik het ook grote onzin. Als ze zich om gaat rollen (gaat ze tussen nu en haar 18e ongetwijfeld wel doen) komt ze vanzelf op haar buik te liggen... Ben dus ook niet zo enorm gemotiveerd. En dat voelt mijn meisje haarfijn aan. Nu al. Mijn zwakke plekken worden schaamteloos uitgebuit, haha. Dan leg ik haar op haar buik en dan gaat ze door het lint. En dan denk ik...goed, dit was het weer voor deze week. Misschien omdat ze de eerste weken zoveel gehuild heeft, ik kan het echt niet aan om haar nu bewust aan het huilen te maken.
Maar ik zal het eens proberen met een handdoek. Op schoot vindt ze het ook niet zo vreselijk erg als iemand anders er voorhangt om afleiding te bieden. Alleen kan ik niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Dus misschien als ik haar op de bank op een handdoek leg, dat het wel lukt. We zullen zien!

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan