Buikomvang

Hoi,

Ik ben nu 35.3 weken zwanger van de tweede. Eergister was ik op controle. De verloskunidge vond dat mijn buik behoorlijk gegroeid was. Ze geloofde het eerst niet en heeft het nog eens nagemeten! De buik was nu 35 cm. Hij was 4 cm gegroeid in 2 weken. Maar dat mocht nog zei ze. het was binnen de marge!

Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan het op duiden? moet ik me zorgen gaan maken?

Groetjes

Hoi Madelief,

Ik heb hiermee geen ervaring. Die van mij groeit steeds heel gemiddeld. Maar als je verloskundige zegt dat alles binnen de marge is en zich geen zorgen maakt, dan hoef jij je ook geen zorgen te maken.

Ha meid,

Alles is binnen de marge dus maak je geen zorgen. een vriendin van mij groeide op het laatst ook zo hard. De verloskundige zei ook dat ze dat nog nooit gezien had. Bij haar is een wolk van een zoon geboren van 9 pond. Misschien krijg jij ook wel een kindje met wat meer vet, en dat is alleen maar goed... dan hebben ze wat op te teren. Een klein iel kindje kan veel minder hebben in het begin.
Waar de verloskundige meestal op let is dat je geen zwangerschapssuiker hebt, dan groei je namelijk ook superhard en wordt het kindje veel te dik! Maar daar zijn ook goede medicijnen voor. En moet je nu niet vaker naar de vk? Ze kijken ook regelmatig je urine na en als alles prima is... hoe jij je echt geen zorgen te maken.

En anders... bel de vk gewoon even en vraag wat het kan betekenen als je wel buiten de marge gaat vallen. Maar kijk uit... piekeren en nadenken over dingen die nog niet aan de orde zijn kosten heel veel energie terwijl het misschien nooit uitkomt. Dan is dat allemaal verspilde energie en zorgen maken van tevoren heeft geen zin. Ga pas zorgen als er ook reden tot zorgen is... en die zijn er niet bij jou... alles was nog binnen de marge. Jammer dat de vk dat dan wel uitspreekt want dan ga je toch denken.

Succes hoor!

Geen zorgen hoor!!!! Je hebt nou eenmaal groeispurten.
Bij mijzelf was mijn buik in 1 maand tijd maar liefs 10 cm. gegroeid.
Ik kon dat merken ook! Elke dag leek mijn buik te groeien, hihi.

Bedankt voor de reacties.
Ik hoef niet vaker naar de verloskundige.
Vanaf nu eens per week ( ben dinsdag 36 weken).
Mij urine is tijdens de zw niet gecontroleerd. Bij mijn eerste kindje ook nooit!

Maar mijn verlof is natuurlijk ingegaan. Ik doe regelmatig een middagdutje. Dus...die kleine krijgt ook wat meer rust en groeit daardoor hard?!

Hoop overigens wel dat het kindje in maatje 50 gaat passen! Ik heb zulke leuke kleertjes erbij!

Terug
Bovenaan