Buikondersteuning

Tjonge, ik begin nu toch ineens wel last te krijgen van mijn dikke buik. Ben nu 32 weken en draag nog steeds geen buikbanden of speciaal ondersteunend ondergoed. Wat is jullie ervaring? Wat zit allemaal lekker en ondersteunt de boel een beetje? Ik ben bang dat ik striemen ga krijgen als ik niet snel mijn buik een beetje verlicht.
Groetjes, Carien.
 
Ik gebruik zelf de baby-belt van Anita wear(is ook heel veel zwangerschapsondergoed van dat merk dat krijgen).
Werkt bij mij echt heel goed, je voelt echt dat je buik als het ware 'gedragen' wordt en zo dus goed ondersteunt. Werd mij wel bij verteld dat je het alleen moet gebruiken wanneer je actief bezig bent, dus wandelen, fietsen, stofzuigen, enz. Als je rustig zit of ligt moet je hem uitdoen, anders worden je spieren te 'lui'.
Ik heb het bij de prenatal gekocht en je kan gewoon vragen of je het even uit mag proberen hoe het zit.
Succes!
 
ja ik dacht eerst ook over zo'n band voor mijn buik, omdat ik geregeld last heb van bandenpijn. maar de verloskundige adviseerde me het niet meer te gebruiken dan 2uurtjes per dag. omdat idd je spieren lui worden enzo.
dus heb ik het maar niet gedaan.
gr.
 
Hoi Carien,

ik heb ook de babybelt van Anita en die is me ook goed bevallen. (Ik draag 'm inmiddels niet meer, omdat ik hem nu meer vind knellen dan dat ie ondersteuning geeft.) Je moet 'm inderdaad alleen dragen als je actief bezig bent, dus niet de hele dag omdoen. Je voorkomt er helaas geen zw.striemen mee.
De verkoopster gaf bovendien aan dat je 'm niet tot het eind van de zwangerschap kunt dragen. Zo gauw je kindje is ingedaald wordt de babybelt afgeraden (of in overleg met je vk 'm dragen). Dus misschien moet je dat nog even in overweging nemen voor je 'm koopt. Hij kost trouwens ong. 35 euro.
 
hoi

ik heb zwangerschapsonderbroeken van de hema. heerlijk groot kan je goed over je buik heen trekken. daarnaast draag ik ook de babybelt van anita. ideaal ding echt een uitkomst. en geeft lekker steun. helaasvoorkomen dit soort dingen geen striemen hoor.

liefs linda bijna 36 weken
 
Hoi Carien,

Ik ben 37 weken, en heb tot nu toe alleen van die vrolijk gekleurde buikbanden gedragen (van de Miss Etam en zo), maar vooral omdat ik het er leuk vind uitzien. Ik heb niet het idee dat dat zoveel extra ondersteuning geeft.
Ook wil ik niet teveel druk op mijn buik zetten want die kleine van mij geeft steeds aan dat hij/zij dat niet prettig vindt. Als mijn ondergoed een beetje over mijn buik zit of mijn broek zit iets te strak begint hij/zij al te protesteren door ertegenaan te schoppen. Ik heb dus maar elastisch ondergoed gekocht: werkt voor mij fantastisch!

Volgens mij kan het dragen van een band of zwangerschapsondergoed overigens geen striae voorkomen, deze ontstaan namelijk door het uitrekken van je huid door de groei van de baarmoeder, en zo'n band houdt de groei natuurlijk niet tegen (en dat is maar goed ook).

Groeten,

N.
37 wkn
 
Ik draag ook de babybelt. Ik had 's avonds zo'n pijn in mijn buikspieren dat ik me in bed bijna niet om kon draaien. Mijn VK heeft me toen aangeraden die band om te doen. Ze heeft niet gezegd dat ik hem niet de hele dag mag gebruiken maar ik moet mijn lichaam er niet aan laten wennen. En je buikspieren moet je straks toch trainen dus dat maakt niet uit. Ik ben er erg blij mee en merk 's nachts meteen wanneer ik hem niet om heb gehad. Echt een aanrader dus.
 
Hallo,

ik ben 29 weken zwanger en kreeg van de verloskundige te horen dat ze dacht dat het kindje (te) klein is. Echter, ze zegt dat het bij nader inzien optisch bedrog is omdat mijn buik te ruim is....Ben nogal lang. Hebben meer vrouwen dit?

Bedankt!
 
Terug
Bovenaan