Buikoperatie tijdens zwangerschap


Hallo !

Ik ben nu 22 weken zwanger en het gaat uitstekend met me.

In de 10de week van mijn zwangerschap werd tijdens de 1ste echo ontdekt dat ik een wondergezwel had in 1 van mijn eierstokken (= goedaardig gezwel; dat ontstaat doordat een eicel niet het lichaam heeft verlaten, maar is blijven zitten en zich is gaan delen - en steeds verder gegroeid is). Dit wondergezwel was zodanig groot (12 x 18 cm; 1 kg), dat deze absoluut niet kon blijven zitten tijdens de zwangerschap en dus via een buikoperatie verwijderd moest worden. Dat was natuurlijk even stress, maar gelukkig werd ik hier in de 15de week van mijn zwangerschap succesvol aan geopereerd. Hierna moest ik 6 weken rust houden.

Zoals ik in mijn intro al zei, gaat het nu uitstekend met me en ben ik weer helemaal de oude.

Nu zou ik graag in contact komen met mensen die al bevallen zijn en die ook een buikoperatie hebben ondergaan tijdens hun zwangerschap. Ik ben benieuwd hoe bij hun de zwangerschap is verlopen en niettevergeten de bevalling.
 
Wel weet niet of mijn verhaal je echt kan helpen, maar toch. tijdens mijn zwangerschap heb ik geen buikoperatie gehad. Wel ben ik 4 keer aan mijn nieren geopereerd. Dit telkens onder algemene verdoving. Mijn dochter is nu 18 maanden en heeft van hiervan duidelijk geen last gehad. Tegenwoordig kunnen ze heel veel. Hopelijk ben hiermee een beetje geruster
 
Terug
Bovenaan