Buikpijn (bandenpijn??), beetje bruin bloedverlies en 17 weken zwanger. Wat moet ik doen??

Ha allemaal,

Ik zit ergens mee en ik weet niet of ik hier de vk voor moet bellen. Sinds een paar dagen heb ik steeds een beetje bruin bloed (?) in mijn onderbroek. Als ik me afveeg met een wc-papiertje, zie ik verder niet meer bloed ofzo. Ook heb ik behoorlijke buikpijn. Dacht eigenlijk aan bandenpijn, maar weet dit niet zeker. Herken het ook niet van mijn eerste zwangerschap. Ik ben nu 17 weken zwanger.

Wat denken jullie? Moet ik mij zorgen gaan maken? Moet ik de vk bellen? Wat moet ik doen???

Bedankt!!

Hoi,

Ik zal als ik jou was gewoon even de verloskundige bellen... misschien is het niets om je zorgen over te maken maar je kan beter een keertje teveel bellen dan te weinig!

Succes verder!

Groetjes Sabina

Zeker verloskundige bellen!!!! Altijd bellen bij bloedverlies!!!!
En als daar niets uit komt misschien even langs de huisarts om je urine te laten controleren op blaasontsteking.

Dank jullie wel.

Ik ga morgen zeker even met de vk bellen. Blaasontsteking, daar heb ik nog niet aan gedacht, maar ik heb ook geen branderig gevoel bij het plassen.

Aambeien, mmm, ook daar heb ik nog niet aan gedacht. Moet je dan ook geen last hebben van moelijk naar de wc gaan (sorry, poepen dus)?

Morgen even bellen dus...

Liefs Suus

Hoi Suus,

Blaasontsteking tijdens een zwangerschap komt wel vaker voor. Ik heb er bij mijn vorige zwangerschap 12 weken mee gelopen.
Het voelt ook vaak anders dan wanneer je niet zwanger bent. Ik had ook een raar gevoel in mijn buik, het voelde anders dan anders. Verder kon ik aan mijn urine niets zien, ik hoefde ook niet vaker te plassen en het brandde ook niet. Toch had ik dus een blaasontsteking.
Tip: drink cranberrysap of neem cranberrypillen. Dat is zuur en zorgt ervoor dat de bacterien zich niet kunnen hechten aan je blaaswand.
En zeker even de vk bellen!

Groetjes,
Maike

Heb je de verloskundige nog gebeld?
En tijdens je zwangerschap hoeft een blaasontsteking geen branderig gevoel te geven, daardoor had ik het ook pas heel laat door.

Ha allemaal,

Ja, ik heb tussen de middag de vk gebeld. Dus voordat ik jullie verdere berichtjes gelezen had. Ze gaf aan dat het meestal iets onschuldigs is en dat het wellicht een klein wondje bij mijn baarmoedermond is waar een beetje bloed vanaf komt. Dit komt dan mee met de afscheiding die ik heb en omdat dat even duurt, is het bruin gekleurd (dus oud bloed). Ze vroeg of ik mij zorgen maakte over mijn kindje en of ik wellicht even langs wilde komen om het hartje te luisteren. Omdat ik mijn kindje al duidelijk voel kriebelen en ik op mijn werk zat en moeilijk weg kon, ben ik niet langsgeweest. Ik voel mijn kindje inderdaad goed, dus daarover maak ik mij niet echt zorgen.

Ik wist overigens niet dat blaasontsteking tijdens de zwangerschap anders kan voelen. Ik wist wel dat het veel voor kan komen. Ik hou het dus in de gaten en als het maandag nog het geval is, dan bel ik gewoon weer. Je kunt tenslotte beter maar zo min mogelijk risico lopen.

Bedankt voor jullie luisterend oor en tips, liefs Suus

Terug
Bovenaan