Buikpijn/buikgriep gepaard met diaree

Ik heb sinds een week s'avonds erg last van hevige buikpijn. Kramp met name in de onderbuik. Ik heb mijn verloskundige hier ook naar gevraagd maar zei zegt dat het geen kwaad kan voor het kindje. Het is gewoon iets wat ik voor de zwangerschap ook gehad zou kunnen hebben. Heeft iedereen vast wel eens gehad, buikgriep en diaree. Het is alleen zo vervelend, dacht misschien komt het door de spanning voor de dingen die er allemaal komen gaan (eerste kindje). Of ik heb echt iets verkeerd gegeten, maar dan zou het na een paar dagen alweer over moeten zijn. Ik neem nu elke avond voor het slapen gaan 2 paracetamol.
Komt dit probleem jullie bekend voor?

hoi hoi,

ik herken het wel. ik hed het bij de eerste en nu weer. komt waarschijnlijk omdat je darmen in de knel komen of gevoeliger zijn voor bepaalde voedingsmiddelen. ik heb er de hele zwangerschap last van, je kan er weinig aan doen, alleen opletten met eten. niet te scherp, te zuur dat scheelt al een heel stuk.

groetjes Sanne

Ik ben het met Sanne eens.

Bij iedereen reageren de darmen in de laatste maand anders. Ze komen in de knel. De een krijgt daardoor last van verstopping omdat de darmen langzamer gaan werken en daardoor veel meer water uit hun inhoud halen.
Bij de ander, zoals in jouw geval, worden de darmen juist geprikkeld en gaan ze sneller werken waardoor je diaree krijgt. Misschien is het in jouw geval slim om iets te eten wat licht verteerbaar is en stopt zoals witte rijst, wit brood, banaan enz. Sanne noemde ook al wat dingen die je juist niet moet eten. Daaraan wil ik nog bepaalde fruitsoorten zoals peren, pruimen en kersen toevoegen, dat is meer wat voor mensen met last van verstoppingen.

Terug
Bovenaan