Buikpijn en bloedverlies na curretage

<p style="text-align: right;">Hoi, </p><p>ik hoop dat ik hier wat ervaringen van jullie kan horen. Ik heb precies een week geleden een curretage wegens een missed abortion ondergaan. Ik heb de eerste dagen eigenlijk geen pijn en bloedverlies gehad, maar sinds maandag (nu vier dagen dus) heb ik bloedverlies (zoals een hevige menstruatie) en menstruatie achtige krampen. Geen koorts of verhoging. <br /><br /></p><p>ik heb al eerder een curretage na een missed abortion gehad, toen waren de klachten minder erg en was ik na een week van alles af. <br /><br /></p><p>de gyn zegt nog een week afwachten, vooralsnog geen reden tot zorgen. Maar je leest overal dat de buikpijn na twee dagen over moet zijn. Ik weet het even niet, of dit wel goed is. Ik ben ook het vertrouwen in mijn lijf en de kennis van mijn lijf een beetje kwijt. <br /><br /></p><p>Ik zou graag ervaringen horen van vrouwen die ook een curretage hebben ondergaan, hoe ging het herstel? Veel bloed, weinig bloed? Hoelang buikpijn? <br /><br /></p><p>Alvast heel erg bedankt, </p><p>liefs </p>

Ik heb 1 oktober een curettage gehad. Maar geen pijn gehad en alleen de eerste uren klein beetje bloed verloren. De dagen erna ook geen last gehad. De arts gaf bij mij aan dat het nabloeden 2 weken kan duren. Misschien is niet alles eruit en ruimt het lichaam dit nu op? Ik heb eerder een miskraam gehad. Toen bloedde ik soms hevig en dan weer 2 dagen niet en daarna weer krampen en bloed. Uiteindelijk duurde het toen 1,5 week voordat alles eruit was.
Zelf heb ik ook geen idee wat mijn lijf nu denkt. Zit te wachten totdat ik ongesteld word. Geen idee of mijn cyclus al weer is begonnen. Heb pas 11 nov controle bij de gynaecoloog, 6 weken na de curettage.

Hoi  Yvette,
Dankjewel voor je reactie, ik hoop inderdaad dat mijn lichaam het een en ander schoonmaakt, ik ben zo bang dat ik nog een keer gecuretteerd moet worden. Al die polonaise aan mijn lichaam, ik ben er zo klaar mee. 
Vervelend he, dat wachten... Ik vind het ook vooral zo vervelend dat je geen idee hebt wat je lichaam aan het doen is en dat je er totaal geen controle over hebt. Ik hoop voor je dat je cyclus snel weer op gang komt en dat je het een beetje af kan sluiten allemaal. 

Terug
Bovenaan