<p>Hoi allemaal,</p><p>Enige tijd geleden heb ik ook op dit forum een bericht geplaatst ivm een mogelijke mk wat uiteindelijk ook een mk was. Ik had toen geen krampen maar wel oplopend bloedverlies.</p><p>De ‘ronde’ na mijn mk was ik direct weer zwanger, super blij natuurlijk! Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste echo, ik ben nu ongeveer 7 weken (telling is lastig vanwege de mk) maar ik maak me een beetje zorgen vanwege het volgende:</p><p>Sinds anderhalve week heb ik last van buikpijn en krampen. De ene keer is het een paar uur weg, de andere keer een halve dag. Snachts wordt ik er wel eens wakker van, van de pijn. De pijn komt uit mijn gehele onderbuik, ene x laag andere x aan de linkerkant andere x aan de rechterkant etc. Dus geen eenduidige plek. Ook is t de ene x zeurderige pijn en de andere keer krampen (alsof ik hevig ongesteld ben). Ik heb geen bloedverlies (gelukkig) maar vandaag werd ik ineens misselijk en straalde de pijn kort uit naar mijn bovenbenen (is nu weer over). Ik hing even boven de wc maar moest uiteindelijk toch niet overgeven. Ik denk dat het deels mijn darmen zijn (ze maken veel geluid) maar aan de andere kant voel ik de pijn toch echt verder onderin mijn buik waar m’n baarmoeder zit.</p><p>In eerste instantie maakte ik me geen zorgen, ik heb een gevoelige baarmoeder, tijdens ongesteld zijn had ik ook altijd erg veel pijn. Dus dacht dat deze klachten misschien kwamen door het groeien van mijn baarmoeder.</p><p>Nu ben ik toch benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. Misschien stellen andere ervaringen me gerust of geeft het me reden om de verloskundige te bellen. </p><p>Ik heb de verloskundige nog niet gebeld voor bijv een vervroegde echo aangezien het nog maar een weekje wachten is en als het mis is dit toch niet tegen te houden is... </p><p>Hoor het graag of er mensen zijn die dit herkennen! Alvast bedankt voor je reactie.</p>