Buikpijn, krampen, soms misselijk en 7 weken zwanger

<p>Hoi allemaal,</p><p>Enige tijd geleden heb ik ook op dit forum een bericht geplaatst ivm een mogelijke mk wat uiteindelijk ook een mk was. Ik had toen geen krampen maar wel oplopend bloedverlies.</p><p>De ‘ronde’ na mijn mk was ik direct weer zwanger, super blij natuurlijk! Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste echo, ik ben nu ongeveer 7 weken (telling is lastig vanwege de mk) maar ik maak me een beetje zorgen vanwege het volgende:</p><p>Sinds anderhalve week heb ik last van buikpijn en krampen. De ene keer is het een paar uur weg, de andere keer een halve dag. Snachts wordt ik er wel eens wakker van, van de pijn. De pijn komt uit mijn gehele onderbuik, ene x laag andere x aan de linkerkant andere x aan de rechterkant etc. Dus geen eenduidige plek. Ook is t de ene x zeurderige pijn en de andere keer krampen (alsof ik hevig ongesteld ben). Ik heb geen bloedverlies (gelukkig) maar vandaag werd ik ineens misselijk en straalde de pijn kort uit naar mijn bovenbenen (is nu weer over). Ik hing even boven de wc maar moest uiteindelijk toch niet overgeven. Ik denk dat het deels mijn darmen zijn (ze maken veel geluid) maar aan de andere kant voel ik de pijn toch echt verder onderin mijn buik waar m’n baarmoeder zit.</p><p>In eerste instantie maakte ik me geen zorgen, ik heb een gevoelige baarmoeder, tijdens ongesteld zijn had ik ook altijd erg veel pijn. Dus dacht dat deze klachten misschien kwamen door het groeien van mijn baarmoeder.</p><p>Nu ben ik toch benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. Misschien stellen andere ervaringen me gerust of geeft het me reden om de verloskundige te bellen. </p><p>Ik heb de verloskundige nog niet gebeld voor bijv een vervroegde echo aangezien het nog maar een weekje wachten is en als het mis is dit toch niet tegen te houden is... </p><p>Hoor het graag of er mensen zijn die dit herkennen! Alvast bedankt voor je reactie.</p>
 
Hoihoi,
 
ik heb toevallig dezelfde klachten als jij en ben nu iets meer dan 6 weken zwanger.
constant een soort hele zachte weeën en misselijkheid vlagen...
begon mij ook al zorgen te maken of alles wel Goed was, ik heb 2 gezonde kinderen maar kon me niet herrineren dit gehad te hebben in eerdere zwangerschappen.
na een telefoontje met de verloskundige weer gerust gesteld, die wist me ook te vertellen (na het inkijken van me dossier van me andere kids) dat ik ook toen vaak last had van pijnscheuten...zo zie je maar...die dingen was ik alweer vergeten Hihihi.
 
hoop dat het bij jou ook onschuldig is en je een gezond kindje mag krijgen, maar dat komt vast goed!!!
 
@Lovemykidz, dankjewel voor je snelle reactie! Stelt me al iets meer gerust dat je dezelfde klachten hebt en je verloskundige aangaf dat dit waarschijnlijk niets is om zorgen over te maken. Ik ging ook denken aan een bbz enzo... hoop wel dat t wat minder wordt want tijdens werk is het niet bepaald een pretje. 
Wat grappig dat je het van je vorige zwangerschappen was vergeten haha! 
In ieder geval bedankt en ik hoop op een positieve echo volgende week. Na een miskraam is een zwangerschap totaal niet hetzelfde meer ik maakte me bij de eerste zwangerschap bijv totaal geen zorgen (en toen was het mis). 
 
Goedemorgen 
Hier tot week 9 heel veel krampen. Soms dagdelen maar kon ook hele dag aanhouden. Zwaar menstruatie gevoel. Pijn in mn botten onderin. Lage rugpijn. Ik heb ook heel actieve darmen. Dus deze deden ook lekker mee. Ben nu bijna 14 weken. Sinds 2 nachten ook weer krampen. Zal wel groeien zijn. Sinds deze week iets minder misselijk. Nog wel last van zuur. Maar in week 7 had ik veel kokhals neigingen en super moe.
Wat je beschrijft is zeer herkenbaar. Had je voor en tijdens je mk ook deze klachten of voelt t nu anders? 
Dit is ook mijn 2de zwangerschap. Ook ik was dingen vergeten. Alhoewel er ook weer hoop terugkomt nu. Ik heb nog zo'n zwangerschaps 9 mnd boek liggen van de vorige keer. En dan zie ik soortgelijke klachten terug. 
Mocht je van de week toch jezelf onzeker voelen of last hebben zou ik gewoon vk bellen. Dan ga je ietsje eerder. 
Ik hoop dat t lekker blijft zitten en dat je van de zomer mag genieten van je kindje. 
Groetjes nvn
 
 
@nvn, dankjewel voor je reactie en je ervaring(en)! Geeft me toch een fijn en gerust gevoel ondanks dat t uiteraard geen garantie is voor een goede echo, maar het stelt me toch wat gerust :)
Nee deze zwangerschap is totaal anders dan de vorige, de vorige x had ik nergens last van (behalve gevoelige borsten en maagzuur) Zelfs tijdens mijn mk 0 krampen gehad, heel gek. De verloskundige dacht toen ook niet aan een mk omdat het verloop niet op een miskraam leek. Uiteindelijk bevestigde de echo helaas toen wel de mk (ik was al helemaal ‘schoon’)
Ik ben nu wel al een week verder dan de vorige zwangerschap maar vanaf het begin is deze al anders wat betreft symptomen.
Sinds vandaag is het toevallig wat minder en ben vannacht voor het eerst niet wakker geworden van krampen. Dus ik hoop dat het wat minder gaat worden en wacht de echo van vrijdag af. Als het weer erger wordt ga ik inderdaad alsnog aan de bel trekken! 
Dankjewel, dat hoop ik ook en jij ook genietse van je zwangerschap! :) ik ben blij als ik in ieder geval over die 12 weken ben... 
 
Hai ik ben nu 7 weken zwanger heb helaas een miskraam gehad paar maandjes geleden met 6 weekjes. Nu voel ik soms af en toe soort menstruatie pijn maar heb geen bloed verlies en is echt heel kort dat ik dat gevoel heb en niet elke dag. Maar maak me nu toch wel beetje zorgen maar heb voor de rest alle symptomen van zwanger zijn misselijk en heel erg moe. Heeft iemand hier meer last van gehad groetjes fay meeuwenoord 
 
ik had in het begin ook wel krampen...  (nu 38 weken zwanger)dan maak je je toch snel zorgen maar je baarmoeder is zich ook aan het ontwikkelen (en je zult evt. later in de zwangerschap wel vaker evt. kort wat krampen ontwikkelen)
 
Zolang er geen bloedverlies is zou ik me erbij proberen neer te leggen en de echo af te wachten.... Zoals hierboven al eens staat, je kunt er weinig anders aan doen.. Als de pijn alleen maar toeneemt en heftiger wordt zou ik overleggen met je VK (evt. om buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten) met het risico dat je nog niet kunt zien of het een goed ontwikkeld vruchtje is (mits je te vroeg voor echo gaat)
 
Dit herken ik ook van beide zwangerschappen. Bij mij hielp roosvicee laxo heel goed. Mijn darmen verkrampten veel en mijn baarmoeder deed dan mee, voelde heel vervelend. Met die roosvicee ging het heel veel beter, voelde het soms nog wel maar deed geen zeer meer. Moeite waard om even te proberen ?
 
Terug
Bovenaan