Buikpijn/moeizame ontlasting hapjes

Mijn dochter heeft steeds minder vaak ontlasting & het is ook echt hard.. ook lijkt ze steeds vaker last te hebben van haar buikje. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik snap dat haar darmen moeten wennen aan eten maar ze is 6 maanden oud & krijgt al sinds dat ze 4 maanden is fruit & sinds dat ze 5 maanden is groente.. ?

Ze ligt snachts gewoon wakker van de scheetjes en van de buikpijn (denken we) ze duwt steeds haar buik omhoog en heeft van die 'pijnscheuten'

Wij hebben ook van die fases (gehad). Heel vervelend en het lijkt ook vooral s avonds/s nachts lastig te zijn. Zelfs voor darmproblemen geldt dat het bedje een beetje schuin zetten kan helpen (alles om de zwaartekracht bij te staan). Een beetje extra olijfolie bij haar hapjes of in de fles kan ook geen kwaad en extra water in/bij de oefenhapjes. Soms hebben ze ook gewoon moeite met bepaalde voedingsstoffen (hier zorgen spinazie en sperziebonen wel eens voor moeizamere ontlasting). Als het zo blijft zou ik Ff naar je huisarts bellen. Wij hebben wel eens macrogol/forlax gekregen en dat 1x gebruikt. Vervolgens kramp en 3 vieze luiers. Toen was het over. Andere keren was de forlax niet nodig. En als laatste tip, een warme pittenzak op de buik leggen bij het slapen gaan.

Buikmassage kan ook wel helpen. Je kan daar filmpjes van vinden op internet. Ook cirkeltjes masseren onder de voetjes en de handpalmen lijkt de verteren te helpen.
Van de osteopaat kreeg ik deze link:
https://www.babycentre.co.uk/v25011607/baby-massage-helping-digestion-video

En bij de huisarts terug blijven gaan tot er geluisterd wordt :)

Terug
Bovenaan