Buikpijn na avondeten...

Hee meiden,

De laatste weken heb ik al minder honger/trek maar daar las ik een logische verklaring voor. Jullie weten dat ik behoorlijk last heb van obstipatie door gebruik van ijzertabletten, daar ben ik nu even mee aan het minderen en het gaat iets beter.

Ook let ik heel goed op wat ik eet en drink omdat ik veel last heb van 't zuur (heb al jullie adviezen opgevolgt maar niets helpt)

Nou, heb ik al een tijdje na het avondeten enorme buikpijn/darmkrampen. Ik eet s' avonds echt niet veel maar als ik daarna rustig ga zitten dan zit ik echt krom van de kramp. Hebben jullie hier ook last van of misschien een goede tip?

Nog minder gaan eten is geen optie want dan eet ik echt bijna niets. Weet niet zo goed wat ik moet doen.

Liefs Lynn.

Oei meid, ik zou dit even aankaarten bij je gyn, of een verloskundige bellen om info. Dit klinkt niet heel goed, helemaal als je al zo weinig binnen krijgt... sterkte hoor!

Misschien reageer je op bepaalde voedingsmiddelen? Anders een keer proberen in de avond om brood te eten? En kijken of het dan anders is? Je zou dan eventueel kunnen proberen om tussen de middag warm te eten, dan is het 's avonds minder zwaar en heb je mogelijk ook minde rlast van maagzuur.

kan het niet zijn omdat je maag en darmen in de verdrukking komen doordat de baby's groter worden? ik ben de laatste tijd vaak misselijk als ik warm gegeten heb en kan ook niet zoveel meer eten. je merkt dan echt dat de baarmoeder tegen je maag drukt. helpt antagel (ik dacht dat het zo heet) ook niet tegen het zuur? ik dacht dat het zo heet, is via de dokter te verkrijgen. kweet niet of dat al als tip gegeven was..? kzeg het nog maar voor het geval van niet ;)!

meid wat vervelend zeg! eet je te snel misschien? of ga je liggen na het eten? want daar kun je ook kramp van krijgen. en ook vervelend dat niks helpt tegen het maagzuur zeg! :( dat is echt een rotgevoel. anders idd ff navragen. heb ook geen tips verder sorry xxx

Lynn,

Ik ben eigenlijk gestopt met een hele maaltijd 's avonds. Net als je weinig trek en zuur na het eten. Verloskundige adviseerde zes kleine maaltijden per dag en dat doe ik nu. Eet minder, maar vaker. Ontbijt met schaaltje yoghurt, bij de koffie een boterham etc. Kook wel voor echtgenoot, maar neem een kleine portie en eet vooral magere producten. Vriendin van mij met maagzuurklachten zweert bij vanillevla en alcoholvrij bier(!) Wellicht daarom in dat reclamepakket? Sterkte en vooral veel experimenteren, je vindt vanzelf de juiste modus.

Esther

Terug
Bovenaan