buikpijn na bijvoeden

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Lotte is 5,5 maand en ik ben vorige week begonnen met bijvoeden. 's Avonds Nutrix papje en 's middags fruithapje. Met name het fruithapje ging er goed in. Ik ben begonnen met banaan. Ze vond het zo lekker dat ze op de tweede dag al een hele banaan heeft opgegeten! (ok, een kleintje, maar toch...)

Op de derde dag werd ze regelmatig gillend wakker uit haar slaap. Buikpijn! Haar ontlasting was door de bijvoeding harder geworden, maar was nog wel zacht. Ik ben direct gestopt met bijvoeden en vandaag had ze weer lekkere bv-poep. (zaterdag heeft ze haar laatste bijvoeding gehad) Alles is er nu gelukkig uit en ze heeft geen buikpijn meer.

Heb ik haar gewoon teveel banaan gegeven? Ze zeggen altijd dat je een fruitsoort een week moet geven om ze er aan te laten wennen, maar bananen werken natuurlijk ook een beetje 'verstoppend'. Ze eet niet veel pap 's avonds, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Iemand tip m.b.t. het weer opnieuw aanbieden van bijvoeding? Hoe zijn jullie schema's eigenlijk wat bijvoeding betreft? Geven jullie ook al brood en groente en zo? En hoe doe je dat dan   met drinken? Lotte heeft een hekel aan de fles en ik gaf haar na een hapje gewoon nog de borst, zodat ze in ieder geval genoeg gegeten en gedronken had.

Groetjes, Marisa

Ik gaf altijd een paar lepeltjes.Een stuk of 4 en dan 3 tot 4 dagen hetzelfde soort zo ging ik een aantal soorten bij langs.Zodra ik wist dat hij er goed over kon probeerde ik het volgende soort.Een hele banaan is wel erg veel ineens hoor ik zou het in het begin bij 3 of 4 lepeltjes houden.Ze moeten er tenslotte eerst aan wennen en hoeven er niet zat van te worden.

Onze dochter is bijna 6 maanden en ik geef een halve banaan. Ze zou zeker een hele banaan op willen eten. Zo lekker vindt ze het, maar ik geef inderdaad maar een halve vanwege haar darmen. Haar ontlasting wordt er dikker van, vooral van banaan. En ik had ook het idee dat een hele banaan teveel was. Maar dat is gewoon mijn gevoel dat heb ik niet uit een boek ofzo!

Terug
Bovenaan