buikpijn

dag allemaal,

ik ben 30,2 weken zwanger, tot zover gaat mijn zwangerschap heel goed, maar nu heb ik af en toe een gespannen buik en sinds gisteren had ik ook erge (steekjes) pijn in mijn lies, net iets boven het schaambeen en in mijn rechterbil, vooral bij het lopen. Vandaag is de pijn in mijn lies en bil een stuk minder, maar ik heb wel nog steeds zo'n gespannen buik. Ik weet niet of dit een harde buik is, maar het is niet swteeds de gehele buik, maar af en toe net of er een tennisbal in mijn buik zwerft en tegen mijn buik aandrukt. de baby voel ik gelukkig wel goed(het is een lekker druk babietje). Weet iemand wat dit zou kunnen zijn. Ik twijfelde om de vk te bellen maar probeer even tot morgen te wachten.

alvast bedankt allemaal!
 
ik denk dat het je spieren zijn..ik had laatst ook zo'n pijn als jij omschrijf en ik heb het eens aan mijn vk gevraagt hij liet me een plaatje zien van je baarmoeder spieren en waar die aan vast zitten....er zit er een vast aan je stuitje(ongeveer) en er lopen er twee aan weerszijde van de baarmoeder die aan je liezen vastzitten.het kan wel kloppen dus als je baarmoeder groeit dat die spieraanhechtingen een beetje (erg beetje)pijn doen

ik had er vooral last van als ik me uitrekte of als ik plat op mijn rug lag

groetjes chariska
 
he chariska,

bedankt voor je reactie, klinkt logisch, maar ik hoop dat het ook een gauw weer ophoudt. Mijn buik voelt nu ook aan als of er een voetbal in zit, super gespannen dus.

Als er nog andere mede zwangeren zijn met ervaring met dit soort pijntjes laat het me weten svp....
 
ja is toch echt een harde buik hoor, ik herkend het gevoel maar al te best. Inderdaad voelde het bij mij alsof er een voetbal in zat. Zijn soort oefenweeen en zullen naarmate je zwangerschap vordert steeds vaker voorkomen.

gr sandra
 
Hallo,
Ik herken het ook heel erg goed wat je beschrijft en inderdaad het zijn harde buiken ik had ze ook bij mijn eerste zwangerschap.Ik merk zelf ook als ik te lang sta of te druk ben geweest ik er meer last van heb.
De vk vertelde ook inderdaad dat het voorweeen zijn en kunnen nu steeds vaker voorkomen,bij mijn help het wel als ik rustig ga zitten of lekker ga liggen dan word alles toch weer wat soepeler....Verder zou ik niet weten wat we er aan kunnen doen.

Groetjes bijna 30weken
 
En die pijn in je lies zoals je het omschrijft kan een peesontsteking zijn die doorstraalt naar de omgeving. Dit kan komen door het extra gewicht dat je nu meetorst, daardoor ga je anders lopen en belast je die pees. Ga er anders mee naar de fysio, die heeft daar wel wat goede oefeningen voor. Ik had het ook zo rond mijn 25e week en de fysio en oefeningen hebben heel erg goed geholpen, binnen 3 weken was ik er vanaf en ik heb er pas sinds eergisteren weer last van, maar ja, ben toch 15 juli uitgerekend, dus nu maak ik me er niet meer zo druk om.

Moet jij verder ook niet doen, het is volkomen normaal!
 
Hallo allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb gisteren toch de vk gebeld en vandaar bij haar langs geweest, ik moet nu in elk geval mijn urine laten testen of het geen blaasontsteking is? Het zou dus volgend haar een combi kunnen zijn van blaasontsteking en harde buiken. Nou ik ben benieuwd en hoop dat als het blaasontsteking is het snel over is. Gelukkig was het verder met het kindje allemaal goed en mijn bloeddruk ook.

groetjes!
 
Terug
Bovenaan