Buikpijn!

Hoi dames,

Ik ben nu iets meer dan 5 weken zwanger en heb ongelooflijk last van buikpijn. Sinds afgelopen vrijdag kan ik niet meer slapen van de pijn, nu al 4 nachten dus, en daar word ik enorm lastig van. Herkennen jullie dit misschien? Het begon met wat constipatie, dan begon de pijn in mijn darmen. Die pijn lijkt steeds hoger te klimmen en zit nu al bij mijn maag. Zelf na enkele toiletbezoeken, laxerende huismiddeltjes en pijnstillers wordt het er niet beter op. Het lijkt wel wat op darmkrampen, maar dan in mijn maag, en het is eerder een gevoel van constante verkramping dan echt 'krampgolven'. Wie weet er of dit meer voorkomt, en belangrijker, wat ik eraan kan doen? De dokter zegt alleen dat ik er niks aan kan doen omdat ik zwanger ben, maar misschien kent één van jullie nog enkele onschuldige middeltjes? Alvast bedankt!

Groetjes,
Marian
 
Jeetje marian,

Wat vervelend, kan me voorstellen dat je je vanales in je hoofd haalt.
Het enigste wat ik weet is venkel thee, die helpt tegen krampen, en brandnetel thee, die bevorderd de stoelgang. Misschien heb je er wat aan.

Heel veel sterkte en beterschap

Liefs Doortje
 
Hi,

Een warme kruik (niet te heet!) wil zeker ook wel eens helpen. Bij mij in ieder geval wel. Lekker op de bank met een dekentje en een warme kruik, kopje thee erbij. Dan ontspan je lekker en daar wordt de buikpijn vaak ook al wel minder van.

xxx Nous
 
Terug
Bovenaan