buikpijn

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
gisteren had ik enorme buikpijn. Ik ben op internet gaan kijken. nu kwam ik bij het item buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Natuurlijk kwqam alles overeen met waar ik last van had. Ik ben toen licjtelijk in paniek geschoten. Ik ben net pas zwanger zo'n 5 weken.
Uiteindelijk bleken mijn darmen goed aan het irriteren te zijn. Ben ik de enige die zich laat opnaaien op het internert?? En zijn er meer mensen die last hadeden in het begin van hun zwangerschap????

Ik denk dat je in deze spannende periode altijd sneller reageert als je klachten rond je buik hebt. T is toch niet niets. zwanger zijn. In het begin van mijn zwangerschap had ik, 2 dagen nadat ik test had gedaan, ook enorme buikpijn. Ik werd door huisarts direct naar gyn. doorverwezen om buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Als huisarts daaraan denkt, is t logisch dat je, al lezend op internet, zelf wat bang wordt of je t hebt. En liver 1x te snel bang, dan doorlopen en achteraf toch iets meer onder de leden te hebben.

Tuurlijk schrik je van enorme buikpijn als je zwanger bent. Ik denk dat iedereen zich hier wel zorgen om zou maken. Maar inderdaad, je darmen kunnen rare dingen doen. Ik voel het verschil gelukkig wel duidelijk tussen buikpijn door darmen of andere buikpijn. Tijdens deze zwangerschap spelen ze namelijk ook regelmatig op.
Bij twijfel gewoon je arts bellen want die stress is ook niet goed.

lfs ing

hoi milene
ik ben zelf 6 weken zwanger
en heb ook soms last van mijn buik
soms rare steken maar soms ook een ongi gevoel
ga zelf dan inderdaad ook kijken op internet wat het eventueel zou zijn
en denk dan als het maar dit of dat niet is
ik ben erg onzeker of het het allemaal wel goed zal wezen
heb eigenlijk geen reden om bang te zijn want heb nooit een miskraam gehad en heb al een gezond zoontje van 9 maanden
maar toch voelt dit allemaal heel erg onzeker
toen ik 20 weken zwanger was van mijn zoontje heeft mijn zus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad
dus je stond er ineens heel dichtbij
ik denk dat dit me toch wel wat realistiger gemaakt heeft
en ik nu eigenlijk niet zo onbezorgd meer zwanger ben
met mijn zoontje had ik de babykamer en kinderwagen al met 7 weken zwangerschap gekocht daar hoef ik nu nog niet aan te denken
groetjes quincy

Hoi!

Ik herken het wel, heb ook regelmatig last van buikpijn en nu 19 weken zwanger. Bij mij is het een pijn die vrij hoog zit en ik weet dat het met mijn darmen te maken heeft. Zodra ik na het toilet ben geweest of even een poosje ontspannen lig dan gaat het weer beter. Kan me wel voorstellen dat je het eng vindt als je niet weet wat het precies is. En internet staat vol van verhalen die je dan niet echt op kunnen beuren. Ik laat me er zo weinig mogelijk door opnaaien, vraag het liever aan de vk!

Veel sterkte met je buikpijnen!

Groetjes, Mir

Ik ook hoor meis... Heel erg en zeker niet goed, maar je bent zwanger en je wilt gewoon dat het allemaal goed gaat komen! Niet gek dat je zo reageert..

Sterkte en probeer je verstand er bij te houden!! Komt vast en zeker goed...

Groetjes,

Ik ben nu ook vijf weken zwanger en had last van buikpijn, kwam er achter dat het mijn darmen waren, toen ik naar het toilet was geweest was het namelijk al stukken minder. Uiteraard dacht ik ook aan buiten baarmoederlijke zwangerschap, ik ben bewust niet op internet gaan kijken omdat ik mezelf niet wilde laten opnaaien. Ook de reden dat ik geen medische encyclopedie in huis hebt, wat je ook maar voelt komt m.i. altijd overeen met een vreselijke ziekte. Ik ga ervan uit dat zo lang ik niet bloed en zolang de pijn niet zo erg is dat ik niet meer kan bewegen, het wel goed zal zijn. Misschien kop in het zand maar gefrustreerd zwanger zijn lijkt me ook niet de bedoeling. Mijn moeder zei nog dat omdat je tegenwoordig zoveel informatie kunt vinden, je eigenlijk te veel weet om te kunnen genieten.

Hoi Meiden,

Ik heb een miskraam gehad en geloof me als het mis is dan weet je dat want dat gevoel is overduidelijk. Ik ben nu weer zwanger en heb ook buikpijntjes vooral als ik druk ben maar die zijn heel anders dan die miskraam pijnen. Dat zijn echt flinke ongikrampen die heel herkenbaar zijn.
Geen zorgen dus al moet ik zeggen dat ook ik het af en toe eng vind hoor die pijntjes. Waarschijnlijk juist door die miskraam. Maargoed als ik dan rustig aan doe dan zakt het weer af en dat is als het mis is niet het geval.
Positief denken dus met zijn allen!!

lfs ing

Terug
Bovenaan