Buikpijn!!!

A

Anoniem

Guest
Wie kan mij helpen.

Ik ben nu 5 weken zwanger van de tweede en heb vreselijke buikpijnen. Dit heb ik nu al 2 weken ( dus al voor ik wist dat ik zwanger was) en ben al naar de huisarts geweest. Hij heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm buiten baarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig was dit niet het geval en zat er een mooi vruchtzakje in mijn baarmoeder. Over 2 weken moet ik terug komen.

Maar die buikpijn blijft. Het is net alsof ik elk moment ongesteld moet worden.

Bij de eerste had ik het ook, maar kan me verder niet meer herinneren of het zo heftig was en of het zo lang aanhield.

Wie herkent dit?

Hoi hoi,

Ik herken het niet heb het zelf niet gehad maar wil je toch heel veel sterkte wensen en hopelijk zakt de buikpijn snel en kan je van je zwangerschap gaan genieten. Toch wel mooi dat er een mooi vruchtzakje zit en dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.

Liefs Fruit Girl 34 wk

Hoi,
Toevallig ben ik vandaag naar de huisarts geweest, omdat ik ook zo'n buikpijn en kramp heb.
Ze heeft me onderzocht en denkt echt dat het van mn darmen afkomt. Ik heb nu poeder gekregen  en hoop dat het hiermee beter gaat.

Ik weet niet of jou stoelgang goed is? Die van mij namelijk niet!

Sterkte!

Groetjes Annie

Ik heb in het begin ook veel buikpijn gehad.Ook tijdens mijn vorige zwangerschap.Ik heb 3 miskramen gehad en tijdens die miskramen kreeg ik pas buikpijn nadat ik bloed was verloren ook kwam deze pijn echt van onderen(schaambeen en omg).Ook ik had bij mijn goede zwangerschappen veel buikpijn.Ook ik blijk last van moeilijke stoelgang en verstopping te hebben.Wat bij mij hielp was veel vers fruit,vers sinaasappelsap en dagelijks een flink stuk wandelen.Wat soms ook hielp was een warm bad of een warme douche op je buik(niet te warm natuurlijk).

Hoi,
Ik herken dit helemaal hoor. Ik had bij mijn derde zwangerschap echt ongelooflijke buikpijn. Was destijds op vakantie in Spanje, maar ben daar nog naar een ziekenhuis gestuurd om een echo te laten maken. Echt de hele dag mee bezig geweest. Ik was ervan overtuigd dat het helemaal fout zat en dat ik een miskraam zou krijgen. Bij je derde zwangerschap denk je toch te weten wat normaal is en wat niet. Nu heb ik een compleet gezonde zoon. Het zegt dus helemaal niks en kan per zwangerschap ontzettend verschillen, want bij mijn dochters heb ik nooit zo'n pijn gehad.
Succes en gewoon heel rustig aan doen.
Ivy

hoi hoi,

ik heb dit de eerste weken ook gehad.
ik had het altijd 's nachts.
bij mij waren het waarschijnlijk mijn darmen die erg in de verdrukking zaten.
ben er zelfs een keer bijna flauw door gevallen.
ik ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger en sinds de 7 weken is de pijn over.
het is erg vervelend, maar gaat vanzelf over.
succes er mee.

p.s een warm bad of warme kruik helpen erg goed.

groetjes kwinty.

Hallo,

Ook hier hoor.
Dit is mijn derde zwangerschap. Bij mijn tweede zwangerschap, die kort geleden eindigde, vroeg ik vertwijfeld aan mijn man, dit had ik bij Thirza toch niet?
Waarop mijn man doodkalm zei: Ja hoor, je dacht toen constant dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Helaas ging het wel mis, de tweede keer, maar nu heb ik het weer, en weet inmiddels dat het er gewoon bij hoort. (Nu gaat het namelijk niet mis, heb ik besloten, hahahaha)

Maar fijn is het niet...

Groetjes,

Marjoke

Bedankt voor alle reacties. Moet zeggen dat het fijn is te horen dat ik niet de enige ben. Ik maakte me toch wel een beetje zorgen maar dankzij jullie reacties is dit gevoel veel minder geworden.

Misschien komt het ook wel omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb ( op de buikpijn na dan...). Bij de eerste was ik zo moe en zo misselijk en zere borsten, maar nu heb ik nergens last van.

Het is ook nooit goed he? Het voordeel aan kwaaltjes is dat je de hele dag er aan herinnert wordt dat je zwanger bent en dat heb ik nu helemaal niet. Het besef is er ook nog niet helemaal aangezien we bij de eerste er twee jaar over gedaan hebben voordat ik zwanger was en nu is het in 1x raak!!!! Maar ja, we wachten het rustig af. Over twee weken hebben we weer een echo en als we dan het hartje zien kloppen zal het besef vanzelf wel gaan komen.

Groetjes!

Terug
Bovenaan