Buikpijn??

Ik maak me een klein beetje zorgen... Sinds een paar dagen zie ik Sjoerd (8,5 maand)  iets doen wat er niet goed uitziet.. Soms als hij zit, duwt hij zijn beide handjes tussen zijn benen, duikt dus eigenlijk in elkaar en krijgt dan een heel rood hoofd, houdt zijn adem in of hijgt juist hoorbaar.... Af en toe begint hij dan ook te huilen alsof hij pijn heeft... Het lijkt niet dat hij aan het persen op ontlasting is, omdat hij dan meestal ook echt persgeluiden maakt, daarbij heeft hij voldoende poepluiers per dag... Het lijkt eigenlijk meer op pijn in de buik.. het kan natuurlijk een onschuldige kramp zijn, maar toch, het ziet er niet normaal uit. Het "in elkaar kruipen" doet hij dan een paar keer kort achter elkaar en dan lijkt het weer over...

Herkent iemand dit?? Sjoerd heeft behoorlijk last van eczeem, de "deskundigen" beweren dat dit niets met voeding te maken heeft, maar als ik dit dan zie twijfel ik gelijk; "is er geen sprake van een voedselallergie die leidt tot eczeem en buikpijn?"...

Iemand enig idee??

franka

quote: franka schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2005 21:51:23'));

Ik maak me een klein beetje zorgen... Sinds een paar dagen zie ik Sjoerd (8,5 maand)  iets doen wat er niet goed uitziet.. Soms als hij zit, duwt hij zijn beide handjes tussen zijn benen, duikt dus eigenlijk in elkaar en krijgt dan een heel rood hoofd, houdt zijn adem in of hijgt juist hoorbaar.... Af en toe begint hij dan ook te huilen alsof hij pijn heeft... Het lijkt niet dat hij aan het persen op ontlasting is, omdat hij dan meestal ook echt persgeluiden maakt, daarbij heeft hij voldoende poepluiers per dag... Het lijkt eigenlijk meer op pijn in de buik.. het kan natuurlijk een onschuldige kramp zijn, maar toch, het ziet er niet normaal uit. Het "in elkaar kruipen" doet hij dan een paar keer kort achter elkaar en dan lijkt het weer over...

Herkent iemand dit?? Sjoerd heeft behoorlijk last van eczeem, de "deskundigen" beweren dat dit niets met voeding te maken heeft, maar als ik dit dan zie twijfel ik gelijk; "is er geen sprake van een voedselallergie die leidt tot eczeem en buikpijn?"...

Iemand enig idee??

franka

Als dit in elkaar krimpen sinds een paar dagen is, zou er qua voedselovergevoeligheid iets veranderd moeten zijn in zijn eetpatroon. Plotseling kramp na 8,5 maanden komt voor zover ik weet niet voor mbt voedselovergevoeligheid... Tenzij hij iets nieuws eet (gerekend vanaf ongeveer 3 dagen voor de eerste ineenkrimping....
Hoe vaak heeft hij dit???? Meerdere keren per dag, alle dagen, of alleen af en toe om de paar dagen....
Het kan natuurlijk ook een soort buikgriepje zijn (wij hebben dan ook last van kramp, meestal een bepaalde tijd voordat we ontlasting krijgen...)
Eczeem is voor zover ik weet toch wel onder invloed van voedsel.... Door het eten van bepaalde voedingsmiddelen kan eczeem verergeren en bij andere voedingsmiddelen verbeteren.... Maarja dat is een aardig uitzoekwerkje, want eczeem verandert niet van de ene op de andere dag.... Meestal moet je dan dat voedingsmiddel 4 tot 6 weken uit het dieet verwijderen.... voordat je resultaat ziet.

Maar nog belangrijker is dat jij aangeeft dat je dit niet vertrouwt!!!! Volg je moederinstinct en ga naar de arts! Beter een keer te veel gekeken dan een keer te weinig!!!! (blindedarm???) Probeer anders even te voelen of hij bij bepaalde aanrakingen op zijn buik meer pijn krijgt.... Mag best een paar cm indrukken, gewoon voorzichtig wat voelen/masseren... kijken of hij reageert.

Laat je nog even weten hoe het gaat??
Sterkte, groetjes Nynke

Terug
Bovenaan