Buikpijn

Hoi dames,

We hebben een probleem, misschien weet iemand van jullie raad. Tess klaagt al tijden over buikpijn. Eerst dacht ik dat het aandacht vragen was. Maar het wordt erger, ook 's nachts. Vandaag loopt ze eigenlijk continue te klagen. Heb nu wel al de dokter gebeld maar kan pas morgen terrecht.
Vorige week had ze ook pijn in haar keel en hoofd, wat heel goed kan want dat heb ik iets daarvoor ook gehad. Dus zou deze buikpijn echt zijn?? Ik vind het zo moeilijk om te zeggen.

Ze houdt ook heel lang haar plas op. Echt van gistermiddag tot vanmorgen vroeg, als ze op het potje zit kan ze niet plassen. Alleen heel soms lukt het om te plassen als ze naar de tv kijkt.

Wat zegt mijn gevoel, er is iets, maar wat. Blaasontsteking? Kramp? of aanstelleritus?

Als het echt is vind ik het wachten tot morgen best wel lang, wat zouden jullie doen? En is er iemand die dit herkent?

Groetjes Nanda

Hey!

bah, wat vervelend voor jullie allebei zeg! Enige tip die ik kan egven is als het tijdig lukt dan, een plasje meenemen naar de dokter! Kunnen ze gelijk even de eerste dingen nakijken alvast! Laat je weten hoe het afloopt?

Kus, marieke

Ik heb het idee als ik je verhaal zo lees, dat het waarschijnlijk blaasontsteking is.
Dat heeft Danique ook gehad.
En daar kunnen ze hele hoge koorst van krijgen.
Dus je zou de huisartsenpost even kunnen bellen.

Sterkte

Liefs Ilse

Dacht ook meteen aan blaasontsteking.
Dan houden kinderen ook vaak hun plas op, terwijl het juist goed is om goed te plassen.
Je kunt het beste toch even naar de huisarts denk ik.

Hoi dames,

plaszak wordt gehaald, want ook wij vermoeden een blaasontsteking. Het potje is echt een drama. Morgen een update van de arts.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Nanda

Hoi, wat je beter kunt halen bij dienstdoende apotheek zijn een stapelsteriele gazen, die leg je in de luier en knijp je na dat ze geplast heeft uit boven een potje. Meestal werken plaszakken niet echt makkelijk/geweldig.

Verder herken ik je verhaal wel, Sara heeft voor een maand terug ook aldoor geroepen buikpijn maar daar kwam niets uit. Ik dacht toen ook direct aan blaasontsteking maar loos alarm....dus er hoeft niet iets uit te komen, maar je kunt het beter zeker weten!

Succes!

Hoe is nu met je meisje? En is het gelukt wat op te vangen... oei wat een klusje is dat zeg... Stijn zijn zakje was eerst zo vol dat ie losgeraakt was en vervolgens ging ie gewoon niet meer plassen, haha. Succes ermee en veel sterkte, hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

Hallo,

Nou daar zijn we weer. Wat een gedoe. Vannacht dat zakje geplakt, maar natuurlijk geen plasje vanmorgen. Op het potje gezet voor de tv, maar ook niets. Toen maar als laatste oplossing op de trampoline. Spring... spring... spring... niets. En gesprongen heeft ze, ja zou toch denken met een volle blaas moet het dan gaan stromen.
Toen op haar blote voetjes door het natte gras naar het konijn, even daar rond gelopen en ja hoor daar was eindelijk de plas. Ik snel het bakje er onder en die was zo vol. Daarna kind gewassen en gedroogt en naar het KDV.

Bij de dokter werd het meteen gecontroleerd, maar geen blaasonsteking. De dokter heeft haar helemaal nagekeken en kwam tot de conclusie dat haar blaas erg gevoelig/gespannen is. Je zag haar beentje knijpen als er opgedrukt werd. Helaas is hier niets aan te doen maar veroorzaakt dus wel de pijn in haar buik. Ook heeft ze wat gevoelige oren, dus flink sprayen om die weer top te krijgen. Als het niet over gaat of ze weer koorts krijgt dan moeten we terug komen en kijken we verder.

Tevens zal de dokter uitzoeken waar we de traanbuis kunnen laten door prikken, dan is dat ook maar gedaan. Die opmerkingen of ze gehuild heeft zijn we nu wel zat :0)

Bedankt voor jullie adviezen en luisterende oren. Wij modderen gewoon nog even verder, het gaat vast weer over.

Liefs Nanda

PS. bedankt voor de tip met de gazen, volgende keer een beter plan, want het was zo zielig vanmorgen om die plakker te verwijderen... auuuuwwww!

Terug
Bovenaan