buikpijn

Hoi meiden,

ik moet ook even mijn hart luchten. Ik ben nu 7wk+1dag zwanger.... als alles goed is.,, maar ik heb zo'n last van buikpijn-aanvallen. Vooral snachts wanneer ik moet plassen is het heel erg, en dan na een minuut of 15 gaat het weer over.
Twee weken geleden heb ik al een echo gehad en toen was alles goed, maar ik word er heel onzeker van en het is echt heel pijnlijk...

Hebben meer meiden hier last van?

Hoi!
Ik denk dat bedoelt dat je van die felle pijnscheuten voelt? Net of t in brand staat zeg maar? Ik herken t heel erg, maar bij mij duurde het gelukkig geen kwartier.
Het heeft wel iets te maken met t oprekken van je baarmoeder en de banden waarmee die vast zit. Vooral als je plast en je blaas is weer leeg, dan krijgt je baarmoeder weer wat meer ruimte en zakt als t ware weer wat uit (aangezien een volle blaas tegen je baarmoeder aandrukt, daarom moet je ook vaker plassen). Zolang t geen krampen zijn en je geen bloedverlies hebt zou ik niet ongerust zij   en gewoon maar bedenken dat die fabriek daarbinnen flink bezig is om t zo comfortabel mogelijk te maken voor je groeiende kindje.

Succes!
Mamavanelin

bedankt voor je snelle antwoord zeg!
Ik heb geen bloedverlies, en verder helemaal geen klachten. Maar het doet wel ontzettend pijn zeg!
Ik heb het nu bijna twee weken... gaat dit nog over of kan heel de zwangerschap aanhouden?

Bij mij werd t wel minder (ben nu 10 weken zwanger van de tweede). Af en toe bij een nies of een bepaalde draaiende beweging in bed kan ik t nog weleens krijgen maar kort en hevig. Echt aan de zijkant, niet in t midden. Weet niet hoe dat bij jou zit?? En niet zo lang dus als bij jou. Als je er echt heel veel last van hebt zou ik gewoon even contact opnemen met je huisarts of evt verloskundige waarvan je misschien nu al weet dat je daar naar toe zou willen over een paar weken. Je kunt vast een afspraak maken voor de 10e week (wat wel gewoonte is) en dan vraag je gelijk even wat die pijn  kan zijn.

Nogmaals sterkte en ik hoop dat t gauw afneemt!

Wat vervelend voor je zeg.
Je zou eventueel ook voor de zekerheid je urine kunnen laten controleren bij de huisarts. Tijdens de zwangerschap heb je namelijk meer kans op een blaasontsteking en kunnen de symptomen anders zijn dan een blaasontsteking buiten de zwangerschap. Mocht dat het niet zijn kun je inderdaad de verloskundige bellen en je bezorgdheid uiten.

Sterkte ermee,
groetjes mama van Nienke

quote: mama van Nienke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-04-2009 09:50:08'));

Wat vervelend voor je zeg.
Je zou eventueel ook voor de zekerheid je urine kunnen laten controleren bij de huisarts. Tijdens de zwangerschap heb je namelijk meer kans op een blaasontsteking en kunnen de symptomen anders zijn dan een blaasontsteking buiten de zwangerschap. Mocht dat het niet zijn kun je inderdaad de verloskundige bellen en je bezorgdheid uiten.

Sterkte ermee,
groetjes mama van Nienke

Ik heb vorige week inderdaad mijn urine meteen laten testen, en dat was allemaal in orde. Ook heb ik een inwendige echo gehad om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten . Gelukkig was alles goed... alleen de pijn gaat niet over.
Misschien inderdaad weer eens bellen naar de dokter... Bedankt voor jullie antwoorden..

quote: mamavanelin reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-04-2009 09:47:40'));

Bij mij werd t wel minder (ben nu 10 weken zwanger van de tweede). Af en toe bij een nies of een bepaalde draaiende beweging in bed kan ik t nog weleens krijgen maar kort en hevig. Echt aan de zijkant, niet in t midden. Weet niet hoe dat bij jou zit?? En niet zo lang dus als bij jou. Als je er echt heel veel last van hebt zou ik gewoon even contact opnemen met je huisarts of evt verloskundige waarvan je misschien nu al weet dat je daar naar toe zou willen over een paar weken. Je kunt vast een afspraak maken voor de 10e week (wat wel gewoonte is) en dan vraag je gelijk even wat die pijn  kan zijn.

Nogmaals sterkte en ik hoop dat t gauw afneemt!

Bij mij is het inderdaad ook aan de zijkanten van mijn onderbuik. Ik hoop dat het bij mij ook een beetje minder word inderdaad. Ik kan er echt slecht van slapen en word er steeds wakker van.

Bedankt voor je antwoord.

Hoi!
Ik ben anderhalve week geleden naar de spoedeisende hulp gereden in het ziekenhuis, omdat ik VERSCHRIKKELIJKE pijnscheuten had in mijn buik.. kon niet meer lopen als ik zo'n 'aanval' had.. Omdat ik naast die steken ook voortdurend een kloppende pijn had in mijn rechteronderbuik en -rug, vreesde de gyn voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dit was gelukkig niet het geval. Er is bloed geprikt en urine onderzocht, maar er werd niets gevonden.
Een dag later werd er ineens wel een bacterie in mijn urine gevonden. Na een antibiotica kuur van 5 dagen, gaat het nu ineens veel beter.
Ik had al maanden last van veel plassen en een pijnlijke onderbuik, en alle keren dat ik mijn urine wegbracht, werd er niets gevonden. Nu ineens wel..
Ik zou voor de zekerheid toch nog een keer (ochtend)urine op kweek laten zetten..
Succes!

Terug
Bovenaan