Buikpijn

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb regelmatig buikpijn, volgens mij zo rond de baarmoeder. Het is een soort kramp en soms steken. Niet heel erg, maar ik maak me er soms wel ongerust over. Maar ja, het is mijn 1e zwangerschap en misschien maak ik me wel druk om niets. Herkennen jullie dit? En weten jullie wat het is?

Groetjes!

ja hoor, ik heb het ook! Het heeft vaak ook wel iets weg van spierpijn, of menstruatiepijn. Volgens mijn vk is dit heel normaal, en als je er over nadenkt is het ook wel logisch. Je lichaam is ruimte aan het maken voor je baby, niet heel gek als je dat zo af en toe iets voelt. maar als je je zorgen maakt kun je het beste even de vk vragen.. die kan mij tenminste het beste geruststellen. Voor mij is het ook de eerste en met name in het begin vond ik alles wat ik in mn buik voelde maar eng.. Gelukkig ben ik de angst nu wel kwijt en ben ik vooral aan het genieten! en als ik een steek voel denk ik : hij/zij is weer aant groeien! :D
succes!

Vervelend is dat zeg! Ik heb het ook, terwijl je na drie kindjes toch zou denken dat er genoeg ruimte is....haha!
Het kan ook bandenpijn zijn, zelfs zou het kunnen zijn dat het al "harde buiken" zijn. Ik zou het toch even aan je VK vragen...daar zijn die mensen tenslotte voor. En het is niet leuk om onzeker in je zwangerschap te zijn. Juist niet als het je eerste is!!!

Succes,

Gr. Petra

Dit is bandenpijn en is het uitrekken van de banden (spieren) rond je baarmoeder. Bij de eerste zwangerschap heb je daar het meeste last van, omdat de banden nog nooit opgerekt zijn. Het voelt als steken in de onderbuik.Maar het betekent niet dat je bij een tweede of derde zwangerschap deze bandenpijn niet kan hebben hoor.
Voor harde buiken lijkt het me nog wat vroeg.

Groetjes Jeske

Ik sljuit me hierbij aan. Ik heb dit ook en heb het gisteren nog aan de gyn gevraagd. Ik ben nu 20wk zwanger van de eerste. Ik schrik niet meer van die pijnscheuten. Het is bandenpijn volgens de gyn wat ik al dacht. Flinke steken met name rechts onderin. Af en toe een uitschieter richting de schede. De baarmoeder is goed aan het groeien he. Die voelt bij mij aan alsof er een overvolle rubbere kruik in de weg zit.. :)

Hallo mama's,

Bedankt voor jullie reacties! Het stelde me wel wat gerust!
Bij de controle van de verloskundige heb ik het ook nog maar even gevraagd. Zij zei ook bandenpijn en groeipijn, omdat de baarmoeder nu groeit. En daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Wat mijn buikje groeit ook ineens heelr hard.

Groetjes!

Terug
Bovenaan