Buikpijn....

Lieve meiden,

Gister (op mijn verjaardag) met mijn tweelingzus en man bij een visrestaurant gegeten in Leiden. Het was super gezellig maar ik denk niet dat ik dat nog een keer ga doen.....

We hadden tijdens het reserveren wel gemeld dat ik zwanger ben en ook tijdens aankomst nog een keer gezegd. Nou heeft mijn zus eem eigen restaurant en mijn man heeft 13 jaar in de horeca gewerkt dus hun weten heus wel wat ik wel en niet mag maar ja....het is allemaal nog zoooo nieuw, wat wel eten en wat niet.

Ik heb dus 2 gangen gegeten waarvan ik wist dat ik dat mocht maar nou heb ik toch sinds we terug zijn van dat eten een buikpijn, niet alsof er iets mis is met het kindje maar echt kramp! Ben al een paar keer naar het toilet geweest (sorry voor de info) Hoop dat ik het snel kwijt ben maar met het oog op onze prille zwangerschap ga ik niet snel meer naar zo'n visrestaurant. Vind het helemaal geen prettig gevoel. Dat is toch wel begrijpelijk? Of stel ik me aan?

Liefs Lynn.

Het Lynn

Het kan dat je lichaam door hormonen anders reageerd.. bij mij is het een drama op t moment met eten. Ik denk dat het stom toeval is.. maar het kan ook zijn dat je maag nu (o.a.) geen vis kan verdragen..
Je zal nog wel veel meer rare dingen krijgen wat veranderd... en dat is allemaal voor een goed doel..

Hoop dat je snel van je buikpijn af bent. Ik lig ook al vanaf 7.15 op de bank omdat ik al een uur wakker lag in bed. Voel me niet lekker. Ben zoo moe maar kan niet slapen:(

Liefs

Lieve Renate,

Bedankt voor je uitleg! Ik schiet ook niet gelijk in de stress, dsat er iets met het kindje niet goed is maar het is gewoon een hele nare gewaarwoording als je net zwanger bent......Ik vergeet nog wel eens dat mijn lichaam nu anders op dingen en dus ook voedsel kan reageren.....

Wat naar meid, dat je niet kan slapen! Komt dat ook door je rug of zit daar al verbetering in? Misschien als je rustig blijft liggen, dat straks je oogjes even dicht vallen.... Hou je taai!

Liefs Lynn.

Hey lynn, maak je maar geen zorgen meid! Is waarschijnlijk Idd jeichaam die anders reageerd op voedsel. Zo kan ik geen pittig eten verdragen tijdens zw. Schap.

Liefs, en hoop dat jij en renate zich straks beter voelen!

Hi Lynn,
Je weerstand is bij de zwangerschap een stuk lager waardoor je sneller gevoelig bent voor bacteriën. Ik werk ook met voedsel, dol op lekker eten en heb nog nooit problemen gehad en nu al 2 x sinds het blijde nieuws voedselvergiftiging gehad. Heel prettig met een emmer op schoot op de wc :-s
Dat kan het ook zijn bij je, dat je bacteriën waar je voorheen niets van merkte (ze zitten tenslotte altijd in eten), dat je daar nu gevoeliger voor bent.
sterkte en succes!

Hi Lynn,

Ik ken het gevoel, en ik denk echt niet dat je je aanstelt! Ik heb al makkelijk last van mijn darmen en weet dat die onwijze kramp (ik heb 'm in mijn buik en onderrug tegelijk) bij mij komt door de progesteron die je lichaam aanmaakt. Ik weet alleen nog niet welk voedsel de meest heftige kramp nu veroorzaakt, want als ik dat zou weten, zou ik mijn dieet er meteen op aanpassen... Succes meis!!!

hey lynn,
ik breek even in vanuit het juliforum, ben zo blij voor je!
de onzekerheid is niet gek, ik had het ook.
Je weet niet wat wel/niet mag,nu heb je iets gegeten wat wel mag heb je nog buikpijn... Je lichaam ondergaat zoveel verandering dat alles op zijn kop staat.. Ineens reageer je anders op voedsel dan anders, ja het is echt heel vreemd.
Soms denk k ook heel gezond gegeten te hebben, krijg je ineens een buikpijn en moet je naar de wc..
Het hoort erbij zullen we maar zeggen,bij mij is het wel minder geworden k ben nu 27 wk zwanger.
Geniet van je zwangerschap!!hopelijk voel je je verder goed!

Liefs

Terug
Bovenaan