buikslaapertje van 8 weken

hoi,

Mijn dochtertje is een echt buikslaapertje. Erg vervelend, want ik vind het doodeng. Ik heb wel een earosleep-matrasje in haar ledikantje liggen, maar toch....
ik probeer haar zoveel mogelijk op de rug te leggen ,maar de buik is toch echt favoriet..

Zijn er meer kindjes die graag op de buik slapen en hoe gaan jullie hiermee om?

Ze slaapt in een slaapzakje en onder een lakentje en deken die ik strak in stop,ik had gehoopt dat dit haar ook een fijn gevoel zou geven. Een bakerzak is ook geen optie( heb ik al geprobeerd.., en nu ligt de zak in de kast) omdat ze met haar armpjes wijd slaapt of bij haar hoofdje.
Dus wie interesse heeft in een bakerzak (paars gestreept) besteld bij "de bakerzak"maatje mini (vanaf maat 62) laat het maar ff weten...

Doreen
 
Lekker op de buik laten slapen! Niks aan de hand hoor!
Al dat gedoe over dat het gevaarlijk zou zijn... je kunt moeilijk tegen z'n wil in hem steeds weer op de rug leggen. Ze kunnen zich vaak wel redden hoor.
Maar ik snap het wel, ik vond het eigenlijk ook wel eng, maar echt bewijs voor ' wiegendood' hebben ze tot nu toe nog niet!
 
hoi doreen

ik herken je probleem ik heb een zoon van 21 maanden en hij sliep van af 5 dagen oud op zijn buik. en ik heb een dochter van 13 weken en ookj zij slaapt van af 2 weken op haar buik.
wat misschien een goede tip voor je is ik las dat je dochter een slaapzakje heeft het uiteinde van haar slaapzak onder het matrasje doen samen met de dekens dit voorkomt dat ze omhoog kruipen want kinderen die op hun buik slapen kruipen tijdens het huilen en het draaien in hun slaap vaak omhoog
o ja wist je dat op de buik slapen ook veel voordel heeft
weinig krampje of boertjes
geen schrik reactie in de slaap
en het hoofdje vervormyt niet
ook leuk om te weten toch ik zoe je niet druk maken en haar lekker op haar buik laten slapen is ook beter voor je eigen nachtrust

veel succes en slaap ze

kussen angela
 
Mijn zoontje wilde vanaf dag 1 alleen maar op zijn buik slapen,
helemaal toen de krampjes begonnen. Ik heb het maar zo gelaten, maar
omdat ik het wel eng vond/vind slaapt hij nog steeds bij ons op de
kamer (ook op een aerosleep matras trouwens). Zo gauw hij zich goed kan
om kan rollen (van buik naar rug en terug) mag hij van mij op zijn
eigen kamertje.



Groetjes,

Silvia

 
Terug
Bovenaan