Buikslapen 4 maanden oude baby

<p>Hallo,</p><p>Onze zoon kan sinds hij 3 maanden is op zijn buik draaien. Hartstikke goed natuurlijk maar inmiddels slaapt hij snachts nu ook op zijn buik (hij kan alleen niet terug draaien). Ik vind het doodeng en weet niet zo goed wat ik moet doen. Helemaal nu hij sinds een paar dagen heeft ontdekt dat met zijn gezicht recht in het matras liggen erg fijn is (althans dat neem ik aan omdat hij gelijk zo gaat liggen). Hij wil niet op zijn rug slapen en slaapzak helpt niets. Nu las ik op het forum dat er wel meer buikslapers zijn. Hoe gaan jullie hier mee om? Draaien jullie de kleine ook steeds bij of vertrouw je erop dat het wel goed komt? We hebben nu een aerosleep gekocht zodat hij iig frisse lucht blijft inademen. Ik zit er zelf een beetje doorheen aangezien ik al weken amper slaap. </p>

Dit heb ik ook met mijn dochter gehad, lastig probleem. Ik deed een extra lange slaapzak aan en stopte de onderkant onder het matrasje zodat ze niet kon draaien en dat ging prima. Op een gegeven moment draaide ze haar hoofdje goed terwijl ze op haar buik lag dus vertrouwde ik dat het wel veilig was. Dat aerosleep is ook niet echt betrouwbaar.

Dit heb ik ook met mijn dochter gehad, lastig probleem. Ik deed een extra lange slaapzak aan en stopte de onderkant onder het matrasje zodat ze niet kon draaien en dat ging prima. Op een gegeven moment draaide ze haar hoofdje goed terwijl ze op haar buik lag dus vertrouwde ik dat het wel veilig was. Dat aerosleep is ook niet echt betrouwbaar.

Herkenbaar, wij hebben de eerste nachten geen oog dicht gedaan! Hij sliep toen nog bij ons op de kamer in zijn wiegje, waardoor we hem iets makkelijker in de gaten konden houden. 

Wat doet hij als hij overdag op z'n buik ligt? Kan hij zijn nekje al goed omhoog houden? Ik weet niet of je binnenkort nog een afspraak hebt bij het consultatiebureau, maar daar zou je het kunnen bespreken. Ik maakte me er ook veel zorgen om, maar bij mij gaven ze aan dat ik moest vertrouwen dat hij sterk genoeg was om z'n hoofdje te draaien.
We hebben het uiteindelijk maar geaccepteerd en niet lang daarna kon hij zelf ook al terug draaien. Bij ons hielp het om hem maar gewoon meteen op z'n buik te leggen, dan kon ik z'n hoofd naar links of rechts leggen. Hij ging toch pas goed slapen als hij op z'n buik lag...
Inbakeren of vastleggen met een slaapzak zou ik zelf niet zo snel voor kiezen op het moment dat hij begint te woelen. Alleen is dat mijn gevoel, ik vind dat ook juist eng. 
We hebben nu nog steeds een buikslaper die met z'n slaapzak aan heel z'n ledikant gebruikt!
Succes!

Terug
Bovenaan