Buikslapen / inbakeren

<p>Hallo,</p><p>Ik ben mama van een 6 weken te vroeg geboren meisje. 2 weken ziekenhuis waarvan zij veel op haar buikje en zij sliep... eenmaal thuis moest zij op haar rug waarvan de eerste weken redelijk ging.. tot ze flink last kreeg van reflux. Sindsdien haar op buik te slapen gelegd en het was een wereld van verschil. Wel moet ik eerlijk zeggen dat we dat hebben gedaan op het moment dat ze ingebakerd op haar rug lag. Toen omgedraaid.. ze was vanaf geboorte af aan al heel sterk met haar hoofdje dus daar waren we niet bang voor. Ook gebruiken we aerosleep. Op dit moment is ze 4 maanden en wil ik graag afbouwen met inbakeren omdat inbakeren en op buik helemaal niet de bedoeling is.. terwijl zij juist dan zo fijn slaapt. Ik probeer het wel eens, maar ze is zo mega onrustig met haar handjes waarmee ze zichzelf wakker houd en ook haar speen uitmaait.</p><p>Hebben jullie tips en of ervaringen die jullie met mij willen delen?  </p>
 
Ik heb net een slaapzak van love tot dream aangeschaft. Hierbij zitten de armpjes nog wel in de slaapzak, maar liggen ze omhoog en kunnen ze als het goed is niet bij hun gezicht. (even googlen, dan snap je het misschien). Hoop dat ik m snel binnenkrijg en ook kan gaan afbouwen! Succes :)
 
Hoi
Ik heb me dochter altijd heel strak ingestopt lakentje overdwars onder het matras ingestopt zodat ze haar armen er niet onder vandaan kreeg en later een hydrofieleluier in haar handen zodat ze daar mee (spelen)  en niet in haar gezicht sloeg of krabde  
 
Ja die heb ik ook al.. ze kan daarmee wel in haar gezicht komen. Wat ze dan doet is sabbelen aan de mouwtjes haha.. en dus gaat de speen ook makkelijk uit... 
 
[quote quote=10234979]Ja die heb ik ook al.. ze kan daarmee wel in haar gezicht komen. Wat ze dan doet is sabbelen aan de mouwtjes haha.. en dus gaat de speen ook makkelijk uit…[/quote]
Vandaag voor het eerst gebruikt. Ze sabbelt idd aan dr mouwtjes, maar ik loop af en toe terug om dr speen terug te stoppen en valt (tot nu toe) snel in slaap.
Fedde en Kees hebben ook een bepaalde slaapzak. Daar zitten de armen vastgeroest aan het lijfje. Kan ze dr armen wel gebruiken, maar misschien niet tot dr gezicht? Ik lees veel positieve ervaringen.
Succes!
 
Die van Fedde en Kees kan niet gebruikt worden wanneer ze op haar buikje ligt. De love to dream gaat beter.. ik heb vannacht voor het eerst geprobeerd zonder swaddle op haar buik... na de fles van 23u waar ze normaal zo doorslaapt heeft het nu een Half uur geduurd voor ze weer ging slapen.. toen moest ik er rond half 3 weer 5x uit voor de speen.. toen om half 6 weer.. en toen was ze klaar wakker.. heb ik haar maar weer ingebakerd op buikje gelegd en nu slaapt ze nog!
 
Terug
Bovenaan